تابناک / نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رقم تقریبی فرار مالیاتی در کشور را سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با وجود این حجم از فرار مالیاتی دولت ۱۹۰ هزار میلیارد تومان از بودجه ۹۹ را به بخش مالیات اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۰۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ 24 December 2019

تابناک / نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رقم تقریبی فرار مالیاتی در کشور را سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با وجود این حجم از فرار مالیاتی دولت ۱۹۰ هزار میلیارد تومان از بودجه ۹۹ را به بخش مالیات اختصاص داده است.

 
نایب رئیس کمیسیون اصل 90: تکیه 190 هزار میلیارد تومانی بودجه 99 به درآمدهای مالیاتی

 

ولی داداشی در گفت‌وگویی با بیان اینکه سازوکار اخذ مالیات به‌صورت کلان در کشورمان وجود دارد اظهار داشت: سالانه 100 هزار میلیارد تومات فرار مالیاتی در کشور اتفاق می‌افتد در حالی‌ که دولت حدود 190 هزار میلیارد تومان از درآمدهای لایحه بودجه 99 را به این بخش اختصاص داده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از کوتاهی متولیان امر و دستگاه‌های ذی‌ربط برای مقابله با پدیده فرار مالیاتی سخن گفت و ابراز داشت: سهم زیادی از بودجه 484 هزار میلیارد تومانی سال آینده همزمان با اجرایی شدن بحث تغییر ساختار بودجه‌ریزی و کاهش وابستگی به نفت به درآمدهای مالیاتی تکیه دارد.

داداشی با بیان اینکه وی بارها به دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظارتی در مورد فرارهای مالیاتی و مصادیق بارز آن در کشور موارد لازم را گوشزد کرده است تصریح کرد: به عقیده بنده این لایحه بودجه‌ای که دولت برای سال آینده به مجلس آورده به جایی نمی‌رسد و عملاً برای مردم از حیث مالی و اقتصادی راهگشا نیست.

بیشتر بخوانید
  • حساب‌های بانکی نیابتی، ابزار فرار مالیاتی/مشکل اقتصاد آمریکا نیست، باندبازی خودمان است

  • نماینده مجلس: در حدود 100 هزار میلیارد فرار مالیاتی داریم/برخی اعداد بودجه توهمی است

  • کارت‌های بازرگانی به ابزاری برای فرار مالیاتی تبدیل شده‌اند

وی ریشه تمام مشکلات و چالش‌هایی که در اقتصاد وجود دارد را ناشی از سیاست‌های غلط دولت در حوزه بین‌المللی و اقتصادی دانست و عنوان کرد: تدابیر دولت در چند وقت  اخیر در واقع کمر بودجه کشور را شکست علاوه بر این روی ارتباطات اقتصادی ما با همسایگان و کشورهای مشترک‌المنافع تأثیر منفی برجای گذاشت.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی عدم تقویت ارتباطات اقتصادی کشورمان با کشورهای همسایه و حتی رها شدن این موضوع را از جمله نتایج منفی سیاست‌های بین‌المللی دولت خواند و گفت: دولت تأکید زیادی روی برجام داشت و معتقد بود بسیاری از مشکلات کشور و مردم با آن حل می‌شود در حالی‌که این موضوع هیچ نتیجه‌ای برای ما نداشت.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اینکه بحث اعمال تحریم‌ها از سوی دشمن موضوع جدیدی برای کشورمان نیست خاطرنشان کرد: مردم همواره گلایه‌ها و نگرانی‌هایی از عملکرد مسئولان داشتند و هم‌اکنون هم دارند اما در چند وقت اخیر به علت بی‌تدبیری‌های دولت وضعیت معیشتی آنان وخیم‌تر شده است.

داداشی کمک و همراهی تمام دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم و رفع مشکلات اقتصادی آن‌ها را در این برهه از زمان امری لازم و ضروری دانست و گفت: فکر نمی‌کنم لایحه بودجه‌ سال 99 با تغییرات آن‌چنانی روبه‌رو شود و به احتمال بسیار زیاد پس از اندکی تغییرات در کمیسیون‌های تخصصی به تصویب مجلس می‌رسد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار