مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بندر شهید رجایی از ظرفیت های لازم برای ورود به دوره پساتحریم برخوردار است.
کد خبر: ۸۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 11 August 2015
به گزارش تابناک، ابراهیم ایدنی سه شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: بندر شهید رجایی با داشتن پیشرفته ترین ترمینال ها و تجهیزات کانتینری بنادر ایران و انجام 84 درصد کل عملیات جابجایی کانتینر در کشور، به عنوان قطب کانتینری کشور به حساب می آید.
 
وی ادامه داد: این بندر در سال 93 علاوه بر فعالیت های کانتینری، بیش از 75 میلیون تن عملیات جابجایی انواع کالای نفتی و غیرنفتی را به ثبت رساند که بیش از 53 درصد کل عملیات بنادر کشور را شامل می شود.
 
به گفته ایدنی، انجام 25درصد کل صادرات کشور و 55 درصد کل صادرات بنادر، از جمله دستاوردهای بندر شهید رجایی در سال گذشته بوده است.
 
وی بیان داشت: بندر شهید رجایی در سال 90 با بالاترین عملکرد و فعالیت 21 خط کشتیرانی لاینر به میزان دو میلیون و هفت هزار TEU عملیات کانتینری داشته است.
 
ایدنی خاطرنشان کرد: در زمینه پسکرانه و محوطه های اختصاصی، آمادگی پذیرش و عملیات کانتینری تا ظرفیت سالانه سه میلیون و 300 هزار تی ای یو کانتینر در این بندر وجود دارد.
 
وی عمق فعلی اسکله های ترمینال یک کانتینری بندر شهید رجایی را 12.5 متر و ترمینال دو آن را 17 متر عنوان کرد و افزود: در وضعیت فعلی امکان پهلوگیری کشتی های کانتینری اقیانوس پیما با ظرفیت بیش از 12 هزار TEUدر این بندر فراهم است.
 
به گفته این مقام مسوول، سازمان بنادر علاوه بر این، تجهیز یالهای چپ و راست ترمینال دو کانتینری را در دستور کار داشته و عملیات تکمیل حوضچه سوم این بندر در قالب مرحله سه طرح توسعه ترمینال های کانتینری را آغاز کرده است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: در آینده ای نزدیک ظرفیت عملیاتی بزرگترین بندر کانتینری ایران از سه میلیون و سیصد هزار تی ای یو کانتینر به شش میلیون و پس از آن به هشت میلیون TEU افزایش یابد.
 
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و 40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
 
این بندر در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار