مدیر کل گمرک های استان فارس گفت: عمده کالاها و محصولات صادر شده هم شامل محصولات لبنی، اوره، رب گوجه فرنگی، لوله فایبرگلاس، شیره و عصاره شیرین‌بیان، آرد گندم، ماهی و انجیر خشک بوده است.
کد خبر: ۸۰۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 26 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:خداداد رحیمی، افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۲ درصد و از نظر ارزی ۵۹ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: صادرات فارس طی مدت مذکور به ۶۵ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، کویت، امارات متحده عربی، آلمان، قطر، هند، روسیه و پاکستان انجام شده است.
او اظهار داشت: عمده کالاها و محصولات صادر شده هم شامل محصولات لبنی، اوره، رب گوجه فرنگی، لوله فایبرگلاس، شیره و عصاره شیرین‌بیان، آرد گندم، ماهی و انجیر خشک بوده است.
مدیر کل گمرک‌های استان فارس اضافه کرد: طی مدت مذکور در بین کالاهای صادراتی فارس، اوره از لحاظ وزن ۸۰ درصد و از لحاظ ارزش ۲۱۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است که از جمله دلایل این افزایش می‌توان به کیفیت محصول و بازاریابی مناسب تجار و بازرگانان استان فارس به ویژه در کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.
رحیمی گفت: در ۹ ماه امسال واردات استان با کاهش ۲۰ درصدی از نظر وزنی و افزایش ۱۶ درصدی از نظر ارزش مواجه بود و ۱۲ هزار و ۱۸ تن کالا به ارزش ۸۷ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۶۲۶ دلار از طریق گمرک‌های این استان و عمدتا از کشورهای چین، آلمان، ترکیه، فرانسه، دانمارک، آمریکا، امارات متحده عربی، ایتالیا، انگلستان و کره جنوبی وارد شده است.
وی ادامه داد: همچنین طی مدت مذکور شاهد ورود ۲۰۲ هزار و ۸۵۷ مسافر از طریق مرز هوایی این استان به کشورمان بودیم که از این تعداد ۱۳۷ هزار و ۹۰۶ مسافر ایرانی و ۶۴ هزار و ۹۵۱ نفر هم مسافر و گردشگر خارجی بوده‌اند.
رحیمی افزود: در ۹ ماه امسال ۲۱۵ هزار و ۶۲۸ مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شدند که از این تعداد ۱۴۹ هزار و ۱۶۲ مسافر ایرانی و ۶۶ هزار و ۴۶۶ مسافر خارجی بودند.
او اظهار داشت: همچنین طی مدت مذکور شهروندان استان فارس تعداد ۷۰۱ بسته هدیه و سوغات به ارزش سه هزار و ۶۲۶ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند و چهار هزار و ۵۸۸ بسته پستی به ارزش ۴۹ هزار و ۶۷۶ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار