امیری خبر داد:
تابناک: مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ پرداخت مالیات مردمی به کشور رتبه ۲۳ کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹ 24 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، مراد امیری پیش از ظهر امروز با حضور در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کشورهای توسعه یافته به واسطه دریافت مالیات درآمدهای پایداری را برای خود ایجاد کرده‌اند، اظهار داشت: این در حالی است که هنوز در کشور ما درآمدهای نفتی در راس درآمدهای پایدار قرار دارند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پرداخت مالیات از استان اصفهان به خزانه کشور محقق شده است، افزود: البته باید توجه داشته باشید که ظرفیت پرداخت مالیات استان اصفهان بسیار بالاتر از میزان فعلی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به بازپرداخت ۵۰ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان از محل مبادی ورودی مودیان مالیاتی از خزانه به استان اصفهان بیان داشت: چنانچه فعالیت‌های اداره کل مالیاتی استان اصفهان نبود این بودجه به استان برگشت نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان اصفهان به لحاظ پرداخت مالیات مردمی به خزانه کشور رتبه ۲۳ را بین تمام استان‌های کشور به خود اختصاص داده است، افزود: چنانچه ۹ شرکت بزرگ صنعتی و مالیات پرداختی از سوی طلا و آهن را از سوی استان اصفهان در نظر بگیریم استان اصفهان در رتبه دوم پرداخت مالیات قرار می‌گیرد.

عدم وجود دفاتر اداره مالیات در سطح شهرستان‌ها ضعف مالیات استان اصفهان

امیری با بیان اینکه عدم وجود دفاتر اداره مالیات در سطح شهرستان‌ها و نقاط مختلف از ضعف‌های اداره کل مالیات استان اصفهان است، افزود: در این راستا طرح جامع مالیاتی استان در حال تدوین است و ایجاد ادارات مالیات در سطح شهرستان‌ها به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته پالایشگاه اصفهان به تنهایی مالیات یک ماه استان اصفهان را تامین کرده است، افزود: باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر شرکت ذوب‌آهن فروش ندارد و از این رو ارزش افزوده افزایش پیدا کرده است چرا که ۳۰ درصد از مالیات استان نیز به واسطه فروش ذوب‌آهن تامین می‌شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه قانون‌های مالیاتی در نقاط مختلف کشور به صورت سلیقه‌ای و به اشکال مختلف در حال اجرا است، ادامه داد: از این رو مجلس باید نسبت به تجدید نظر در قوانین مالیات اقدام کند.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های صوری در استان اصفهان اظهار داشت: این شرکت‌ها چالش بزرگ مالیات استان اصفهان است به گونه‌ای طی چند ماه اخیر یکی از همین شرکت‌ها با ارائه فاکتورهایی به اداره مالیات یک هزار میلیارد تومان کلاهبرداری در اداره مالیات انجام داد.

دریافت مالیات از اصناف باید به صورت تخصصی صورت گیرد

امیری با بیان اینکه عدم تخصصی بودن نظام مالیاتی استان‌ها گفت: برای رسیدگی به امور مالیاتی اصناف مختلف بازوی اجرایی متخصص نیاز است و از این رو در شورای بخش خصوصی و دولت این قانون در دست بررسی است و در آینده‌‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص هیات‌های حل اختلاف مالیاتی اظهار داشت: این هیات‌ها تبدیل به معاونت شده‌اند که یکی از معاونت‌های مالیاتی است و نمایندگی از اصناف، مالیات و مراجع ذی صلاح در این هیات‌ها حضور دارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر چهار درصد از اظهارنامه‌های مالیاتی رسیدگی می‌شود، افزود: اگر توان بررسی تمام اظهار نامه‌های مالیاتی را داشته باشیم اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های صوری در کنار خودشان شرکت‌های تولیدی را راه‌اندازی می‌کنند، ادامه داد: شرکت‌های صوری که متاسفانه روز به روز هم رشد قارچ گونه دارند این روزها به یکی از چالش‌های بزرگ اداره مالیاتی استان اصفهان تبدیل شده است که شناسایی و کنترل آنها نیز کاری دشوار است.

امیری با تاکید بر اینکه برخی می‌گویند جرایم نباید عنوان شود، افزود: برای مثال فردی است که یک میلیارد تومان ارزش افزوده از مردم گرفته و بعد از پنج سال این مالیات را پرداخت می‌کند آیا این کار درستی است؟

مالیات برخی شرکت‌ها و صنایع بزرگ اصفهان به کام تهران پرداخت می‌شود

وی وجود دفاتر اصلی برخی از صنایع و شرکت‌های فعال اصفهان در تهران را از دیگر معضلات استان اصفهان دانست و افزود: استان اصفهان بار خدماتی این شرکت‌ها و صنایع را به دوش می‌کشد و این در حالی است که پرداخت مالیات آنها بکام استان تهران می‌رود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه در برخی از موارد در هنگام برخورد با تخلفات مالیاتی و فرار از مالیات دلخوری‌هایی ایجاد می‌شود، ادامه داد: این در حالی است که دریافت مالیات یک اصل قانونی است و همه باید این موضوع را مورد توجه داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار