مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام؛
مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام گفت: سد «گلال» در منطقه چوار نیز به منظور تامین آب صنعت پتروشیمی و گاز استان در آینده‌ای نزدیک با حضور رئیس جمهور آبگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۱۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ 02 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام، علی پوراحمد اظهار داشت: در استان ۱۵ رودخانه دائم وجود دارد که برای هر کدام از آنها از سوی امور آب استان برنامه ریزی برای استفاده از آنها انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر سه سد دویرج برای استفاده در بخش کشاورزی، سد ایلام برای استفاده در تامین آب شرب شهر ایلام و سد کنگر برای استفاده در بخش کشاورزی استان فعال است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این سدها، ۳ سد دیگر شامل میمه، سیکان و کنجانچم در دست ساخت و سدهای چناره و گدارخوش در آینده اجرایی خواهند شد.

پوراحمد بیان داشت: برای استفاده از ظرفیت‌های آب‌های سطحی استان، شش سد در دست مطالعه است که در آینده در بخش آب شرب، کشاورزی و صنعت کمک شایانی به استان خواهند کرد.

مدیر عامل آب منطقه ایلام اضافه کرد: خوشبختانه اجرای سدهای مختلف در استان ایلام باعث تحول بزرگی در حوزه کشاورزی در استان شده به طوری که هم اکنون طرح‌های بسیار خوبی برای استفاده از آب این سدها برای آبی کردن اراضی کشاورزی استان در دست اجراست.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک اراضی کشاورزی آبی استان به ۱۶۰ هزار هکتار خواهد رسید که نقش مهمی در افزایش اشتغال در استان دارد.

پوراحمد عنوان کرد: در آینده نزدیک حجم مخازن سدهای استان ایلام به ۳۱۷ میلیون مترمکعب خواهد رسید که این میزان در تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت استان بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان طرح آبیاری و زهکشی ۲۲ هزار هکتاری با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون یورو و یک کانال ۳۹ کیلومتری در بحث آبیاری که منحربه فرد است، به بهره برداری خواهد رسید./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار