فرماندار نوشهر: باید اقدامات در حوزه فرهنگ‌سازی به منظور ترغیب و تشویق حداکثری مردم برای روی آوردن به کتاب و کتابخوانی بیشتر شود و در این باره باید سیاست‌های تشویقی را هم مدنظر قرار داد.
کد خبر: ۸۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ 23 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس محمدعلی قمی‌اویلی بعدازظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌ها و مجمع خیران کتابخانه‌ساز شهرستان نوشهر با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و در پیش بودن میلاد باسعادت امام رضا (ع) اظهار کرد: امیدواریم بیش از پیش با کرامات اهل بیت (ع) آشنایی و معرفت پیدا کنیم و از شیعیان واقعی آن بزرگواران باشیم.
فرماندار نوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و فرا رسیدن هفته دولت، افزود: انجمن کتابخانه و مجمع خیران کتابخانه‌ساز اقدامات موثر و قابل قبولی را در این حوزه انجام دادند و شرایط نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر شده است.
وی با اشاره به افق پیش روی شهرستان نوشهر مبنی بر عضویت 35 درصدی جمعیت این شهرستان در کتابخانه‌ها، تصریح کرد:‌ تلاش‌ها برای تحقق این امر مهم در شهرستان نوشهر در حال انجام است که بر این اساس سهم نوشهر 45 هزار و 500 نفر برای عضویت است.
قمی‌اویلی با تأکید بر تلاش مضاعف در سال «همدلی و هم‌زبانی» در راستای تشویق و ترغیب بیشتر مردم به امر کتابخوانی، اظهار کرد:‌ ما پیرو دینی هستیم که معجزه آن کتاب است، به نوعی که کتاب‌خوانی در آموزه‌های دینی ما در جهت تغذیه روح و روان تأکیدات بسیاری دارد، بنابراین باید از سایر جوامع پیشرو باشیم.
وی یادآور شد:‌ باید اقدامات در حوزه فرهنگ‌سازی به منظور ترغیب و تشویق حداکثری مردم برای روی آوردن به کتاب و کتابخوانی بیشتر شود و در این باره باید سیاست‌های تشویقی را هم مدنظر قرار داد.
فرماندار نوشهر ادامه داد: تمامی ادارات شهرستان باید شرایطی را فراهم کنند تا کارکنان آن به عضویت کتاب‌خانه نوشهر در بیایند و یکی از شاخصه‌های کارمند نمونه کتاب‌خوانی است که قطعاً در ارزشیابی لحاظ می‌شود.
وی در پایان به پروژه‌های در دست احداث کتابخانه‌ای در شهرستان نوشهر اشاره کرد و گفت: چندین پروژه‌ کتابخانه‌ای در حوزه روستایی شهرستان نوشهر از جمله در منطقه نیرنگ، علی‌آباد عسگرخان و کوشکسرا کلنگ‌زنی شد و در حال اجرایی شدن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار