کد خبر: ۸۱۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 20 January 2020

هفتواد : کم کم به انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم خیلی نزدیک میشویم و داوطلبین این انتخابات مهم و اثر گذار آماده رقابت با هم میشوند که استان کرمان هم از این قاعده مستثنی نیست .
البته گروههای سیاسی و فعالین این حوزه نیز با توجه به رخدادهای این چند سال مجلس دهم و دولت دوازدهم مشغول رصد فضای سیاسی کشور هستند تا مواضع خود را بیان و با معرفی داوطلبین مورد نظر خودبتوانند کرسی هایی را در اختیار بگیرند .
در استان کرمان همان طور که پیش بینی میشد ردصلاحیت هایی صورت گرفت تا بهانه ای باشد برای برخی گروههای سیاسی ، البته آنچه مرسوم در انتخابات است باید یک نهاد نظارتی مانند شورای نگهبان در کشور ما مانند نهادهای مشابه در کشورهای دیگر باشد تا افراد مناسب به مردم معرفی شوند که از بدیهی ترین موضوعات در بحث دموکراسی میباشد .
استان کرمان هرگز نتوانسته در حد نام بزرگ 《کرمان زمین》 پیشرفت کند و ظرفیتها و توان این استان بیش از وضع موجود است ، یکی از ابزارهای مردمی برای رشد و پیشرفت جوامع انتخاب مسوولان متعهد و متخصص و پرتلاش است تا بتوانند هم در موضوعات ملی و هم استانی اثر گذار باشند که تبلور این انتخاب ها در مجلس شورای اسلامی دوره پیش رو می تواند باشد .

اصول گرا و انقلابی و اصلاح طلب هنوز به جمع بندی نرسیده اند!

با رصد چند حوزه انتخابیه در استان کرمان می توان به این نتیجه رسید که در برخی حوزه ها همچنان در بین طیف اصول گرا و اصلاح طلب و انقلابی اختلاف نظرهایی وجود دارد که کار را برای آنها سخت میکند و مردم هم سردر گم میشوند .
از جمله در شهرستان رفسنجان اصول گرایان هنوز به یک نقطه مشترک از بین حجت الاسلام جلالی و اکبر پورغلامعلی نرسیده اند و محمدی انارکی نماینده فعلی رفسنجان نیز معلوم نیست مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار بگیرد یا خیر در بم و شرق استان حجت الاسلام غضنفر آبادی نماینده سابق بم اوضاع بهتری از رقیبان دارد و نیکزادی پناه نماینده فعلی هم وضعیت متناسبی دارد اما از داوطلبین جوان بمی و شرق استان نیز نمی توان غافل بود .
در شهرستان های زرند و کوهبنان با انصراف دکتر امیری خامکانی پس از بیست سال نمایندگی آن هم از طیف اصلاح طلب معتدل، عرصه برای سایر داوطلبین اصولگرا و انقلابی و مستقل باز شده است اما از چهره های جدید اصلاح طلب نیز نمی توان غافل شد .
در حوزه جیرفت و عنبر آباد با انصراف نماینده فعلی دکتر کمالی پور ، دکتر بهنام سعیدی و فرج ا... عارفی و سید جمال الدین حسینی از طیف اصول گرا و انقلابی حضور دارند و اصلاح طلبان جیرفتی نیز نامید نیستند و در دقیقه نود داوطلب مورد نظر خود را اعلام خواهند کرد .
اما در مرکز استان کرمان یعنی حوزه انتخابیه کرمان و راور نیز فعالیتهای پر رنگ تری را شاهد هستیم و افراد شاخص در انتخابات حضور خواهند داشت ولی نماینده های کنونی کرمان و راور هم با رصد فعالیت های آنها و پرسیدن نظر مردم نسبت به آنها ناامید نیستند و همچنان در عرصه رقابت حضور خواهند داشت.

دکتر پورابراهیمی ، عملکرد و ویژگی های ایشان چیست ؟

اما با نگاهی به کارنامه و عملکرد آقای دکتر پورابراهیمی نماینده فعلی کرمان و راور و رییس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس می توان به چند نکته جهت روشن شدن افکار عمومی اشاره کرد :اینکه تا کنون اینگونه نماینده مطالبه گر و شجاع و بدون ملاحظه کاری را نداشته ایم یا کمتر داشته ایم .ایشان همچنان که روحیه انقلابی و جهادی خود را از سنین نوجوانی در دوران دفاع مقدس و در کنار سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی حفظ کرده است ، با دیدن کم کاری ها و عملکرد ضعیف نهادها انتقاد سازنده خود را مطرح نموده و در جهت حل مشکلات جامعه قدم برداشته است .
یعنی از سرآمدان نمایندگی در کشور است که با حفظ شئان و پذیرفتن ارکان نظام و اعتقاد به آن، انتقادات خود را هم مطرح کرده است و از یک نماینده انقلابی و مستقل همین هم انتظار میرود که خوشبختانه با تایید دوباره شورای نگهبان این نوید را هم به جوانان میدهد که میتوان هم انقلابی و ولایت مدار بود و هم انتقاد سازنده داشت و نشان داد کسی که نیتش خدمت باشد و سوءاستفاده مالی هم نداشته باشد از نهادهای مهمی مانند شورای نگهبان هم تائیدیه میگیرد و می تواند باز هم در خدمت جامعه خود باشد .
البته شایعه و دروغ پراکنی هم همیشه در عرصه سیاست و اطراف مردان سیاسی بوده و هست که دکتر پورابراهیمی هم از این قاعده مستثتی نیست اما سخن به ناحق زدن نتیجه عکس میدهد و باعث محبوبیت بیشتر میشود .
نکته عجیب دیگر اینکه افرادی که در زمان دوران دفاع مقدس یک روز همراه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی نبوده و روزی که سردار سلیمانی به آنان احتیاج داشت در دانشگاه و جاهای دیگر مشغول بودند و دانشگاه واقعی را رها کردند حال انقلابی شده اند ! و دست به تخریب چهره محبوب مردم میزند این در حالیست که نه تنها دکتر پورابراهیمی بسیجی واقعی از نوجوانی رزمنده حاج قاسم بود و در والفجر هشت و تک شلمچه حضور داشت بلکه خانواده دکتر پورابراهیمی هم پای انقلاب و نظام بوده شهید و جانباز و ایثارگر هم داشته اند در حالی که تخریب گران دکتر پورابراهیمی بسیجی حاج قاسم ، نه خود و نه خانواده شان کارنامه ای در دفاع مقدس نداشته اند .
کلام آخر ، واقعیت را بپذیرید و محبوبیت دکتر پورابراهیمی را تحمل کنید و دنبال بر طرف کردن نقاط ضعف خود باشید و به تلاش خود بیافزاید و نه تخریب ، باشد که رستگار شوید.
نکته پس از آخر این که مطلب فوق به دلیل مقبولیت و محبوبیت دکتر پورابراهیمی در بین مردم و حتی استانهای دیگر میباشد که احساس شد نکاتی را تذکر دهیم و گرنه دکتر پورابراهیمی نه نیازی به تعریف و تمجید دارد و نه از تخریبها مایوس میشود . ایشان چه رای اعتماد مجدد از مردم کرمان و راور بگیرند و چه نگیرند در تاریخ نمایندگی مجلس از استان هشت جاودان و درخشان خواهند بود و الگویی برای سایر مطالبه گران و منتقدین منصف خواهند بود و هر چه مردم تصمیم بگیرند پذیرفته میشود .

محمد حسنی سعدی / هفتواد
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار