معاون پِژوهشی و فناوری وزیر علوم گفت: هم اکنون افزون بر یکهزار نشریه در دانشگاه های کشور منتشر می شود که 47 درصد آنها بین المللی هستند
کد خبر: ۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶ 26 February 2015
به گزارش تابناک یزد،  وحید احمدی در همایش پژوهشگران دانشگاه یزد افزود: بخش زیادی از نشریات دانشجویی بی کیفیت و بی محتواست و این نشان دهنده بی توجهی به این کار مهم است .
وی خاطر نشان کرد: از سیاست های وزارت علوم در این زمینه کمک به نشریاتی است که بصورت بین المللی تهیه و چاپ می شوند و یا به دنبال بین المللی کردن خود هستند .
معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه فعالیت اصلی این وزارتخانه در حوزه پژوهش و فناوری بر ارتقا بخشی و کیفیت دادن به برنامه ها متمرکز شده تاکید کرد: برای تحقق این هدف یک نوع سیاست انقباضی برای انجمن ها و نشریات دانشگاه ها در نظر گرفته ایم .
احمدی گفت: اعمال این سیاست قطعا موجب یک انگیزه و رقابت سازنده بین تشکل ها و انجمن ها و همچنین نشریات بوجود می آورد و باعث ارتقای فعالیت ها می شود .
وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع افزون بر 20 میلیارد ریال به 320 انجمن علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه ها تخضصیص یافته این مبلغ را بخاطر اهمیت و حجم کارها بسیار ناچیز ذکر کرد .
به گزارش ایرنا، این مسوول یادآور شد: اگر تعداد انجمن ها و نشریات کمتر ولی دارای کیفیت بالاتری بودند بدون شک حمایت وزارت علوم و حوزه پژوهشی و قناوری از آن بیشتر بود .
احمدی در ادامه یکی از برنامه های مهم این معاونت را آمایش و پایش پژوهش ها ذکر کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف متعالی در دانشگاه ها باید پژوهش اولویت بندی شود.
وی اظهار داشت: در این راستا با توجه به ظرفیت ها یا چالش های منطقه ای ماموریت های پژوهشی را به دانشگاه های مختلف در کشور واگذار می کنیم در حالی که هم اکنون اینگونه نیست.
معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم در خصوص بورسیه دانشجویان دکترا اظهار داشت: از مهمترین اولویت های ما ارتباط با خارج از کشور است ولی اگر بورسیه ها را در این مقطع کاهش داده ایم بخاطر این است که اعتقاد داریم بورس چندان حساب شده نیست.
احمدی در مورد بحث واگذاری میادین نفتی که یک اقدام جدید توسط این وزارتخانه است توضیح داد: واگذاری میادین نفتی به مراکز آموزش عالی از مدت ها قبل مطرح شده و برخی دانشگاه های بزرگ در این زمینه وارد شده اند .
وی گفت: عمل مهم تحقیقات ، مشاوره و توسعه علمی میادین نفتی به پنج دانشگاه دولتی ، دو دانشگاه آزاد و دانشگاه نفت سپرده شده است .
این مسوول خاطر نشان کرد: این اقدام در آینده طبق مقررات و یک برنامه مشخص در سایر حوزه ها از جمله وزارتخانه های دفاع و کشاورزی و غیره که ضرورت داشته باشد ادامه پیدا می کند .
احمدی همچنین به امضای تفاهمنامه در حوزه علوم انسانی بین این وزارتخانه با نهاد رهبری برای حمایت از پایان نامه های حوزه مهم انسانی خبر داد که در تحقق اهداف مرتبط خیلی موثر است .
وی به ایجاد تمرکز و هماهنگی در حوزه پژوهش و فناوری در مراکز آموزش عالی تاکید و پراکنده کاری ها را بی ثمر خواند و خواستار توجه خاص به برنامه ها شد .
افزون بر 14 هزار دانشجو در دانشگاه یزد تحصیل می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار