سه طرح گردشگری روز دوشنبه همزمان با آغاز هفته دولت با حضور محمدحسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهر یزد افتتاح شد.
کد خبر: ۸۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 25 August 2015

به گزارش تابناک یزد این طرح ها شامل هتل سنتی رویای قدیم، رستوران لمپا و رستوران باغ درویش بوده که به صورت خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفته است.
خانه تاریخی سید هاشمی که سال گذشته به ثبت ملی رسیده، با صرف هزینه 11 میلیارد ریال به هتل سنتی رویای قدیم با 12 اتاق و ظرفیت 50 تخت تبدیل شده است.
رستوران سنتی لمپا نیز دارای پنج اتاق، دو تالار، حیاط مجزا، حوض خانه و اتاق بادگیر است.
همچنین باغ رستوران سنتی درویش در زمینی به مساحت 2 هزار و 900 متر با 150 متر ساختمان واقع شده است.
معاون سازمان میراث فرهنگی در ادامه با حضور در منطقه بافت تاریخی یزد، از محل احداث موزه منطقه ای یزد که توسط بنیاد خیریه صدوق اهدا شده است بازدید کرد.
طالبیان همچنین از خانه فرخی یزدی، ورودی بازار شاهزاده فاضل، خانه اخوان سیگاری، هتل سنتی در حال ساخت میدان وقت الساعه و پایاب قنات زارچ در محله کوشک نو نیز بازدید به عمل آورد.
در آیین افتتاح و بازدید از طرح های گردشگری و میراث فرهنگی در یزد سیدمحمدرضا حسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، محمود شاکری شمسی فرماندار یزد، محمدمهدی شرافت مدیرکل و معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز حضور داشتند.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
این استان 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
اکنون استانهای فارس، یزد و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
وسعت شهرستان یزد 2491 کیلومتر مربع و شامل دو بخش مرکزی و زارچ با شهرهای یزد، حمیدیا، شاهدیه، زارچ و دهستان های فجر، فهرج، اله آباد و محمّدآباد است.
یکم تا هفتم شهریور ماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار