امین ابوالقاسمی با تأکید بر اینکه در حالت عادی مجتمع‌های بین راهی و سفره خانه‌های سنتی استان همدان شرایط مطلوبی دارند، تصریح کرد: مجتمع‌ها پیشانی گردشگری استان هستند و سفره خانه‌های سنتی نیز شرایط خوبی دارند و خوشبختانه در پیک سفر مانند نوروز و تابستان گذشته حتی یک فقره شکایت از آن‌ها گزارش نشد.
کد خبر: ۸۲۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ 02 March 2020
رئیس انجمن سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های بین راهی استان همدان گفت: به نظر می‌رسد در هفته جاری به علت پیک شیوع کروناویروس، هزینه‌های بالا و نداشتن فروش مجبور به تعطیلی سفره خانه‌های سنتی باشیم.

به گزارش ایسنا، ابوالقاسمی با بیان اینکه دستورالعمل ابلاغی میراث فرهنگی به تمامی مجتمع‌های بین راهی و سفره‌خانه‌های سنتی استان اعلام شده است، اضافه کرد: جلسه‌ای آموزشی نیز با حضور مسئول پدافند غیرعامل استان و مسئول مرکز بهداشت و اورژانس برای پرسنل برگزار شد و کل مجموعه‌های استان همدان آموزش کامل در این زمینه را کسب کرده‌اند.

وی با اشاره اینکه طبق دستورالعمل میراث فرهنگی تمامی مجتمع‌ها و سفره خانه‌های سنتی استان همدان ضدعفونی می‌شوند، یادآور شد: در شرایط کنونی مردم تقریباً هیچ‌گونه استفاده‌ای از سفره خانه‌ها ندارند و متأسفانه ترس از کروناویروس به شدت در شهر احساس می‌شود که امیدواریم شرایط هر چه زودتر به حالت عادی برگردد.

رئیس انجمن سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های بین راهی استان همدان خاطرنشان کرد: از هم اکنون مجموعه‌های اقامتی و گردشگری با کنسل سفر‌ها روبرو شده‌اند و اگر اوضاع تا نوروز به همین روال باشد گردشکری استان و به تبع آن مجموعه‌های بین راهی و سفره خانه‌های سنتی ضرر زیادی را متحمل خواهند شد.

وی در ادامه به تعداد و وضعیت سفره خانه‌ها و مجتمع‌های بین راهی اشاره کرد و گفت: در استان همدان ۲۰ سفره خانه سنتی و افزون بر ۴۰ مجموعه بین راهی وجود دارد که تمامی سفره خانه‌ها دارای رتبه بندی درجه ممتاز و یک هستند و مجموعه‌های بین راهی نیز از استاندار‌های لازم برخوردارند و استانداردسازی تعداد کمی از رستوران‌های منفرد بین راهی نیز در حال انجام است.

ابوالقاسمی با تأکید بر اینکه در حالت عادی مجتمع‌های بین راهی و سفره خانه‌های سنتی استان همدان شرایط مطلوبی دارند، تصریح کرد: مجتمع‌ها پیشانی گردشگری استان هستند و سفره خانه‌های سنتی نیز شرایط خوبی دارند و خوشبختانه در پیک سفر مانند نوروز و تابستان گذشته حتی یک فقره شکایت از آن‌ها گزارش نشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار