کد خبر: ۸۲۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۴ 07 March 2020

در حالی که فضای قم نشان می دهد بسیاری از مردم توصیه ها درخانه ماندن را جدی نگرفته اند، مسافرت درون استانی تنها به بخش کهک ممنوع شده و در سایر بخش ها همچنان اختیاری و توصیه ای است.

به گزارش تابناک قم، بخشدار بخش کهک اعلام کرد که جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از جمعه از ورود و همچنین توقف گردشگران و مسافران به بوستان‌های شهر کهک جلوگیری به عمل می‌آید و بوستان لاله نیز بسته می شود.

ابوالفضل خوبرو اضافه کرد: این تصمیم شامل تمام روستاهای گردشگری این بخش می‌شود و از ورود گردشگران به مناطق توریستی برای کنترل شیوع ویروس کرونا جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: تردد و ورود افرادی که اصالتاً اهل یکی روستای بخش کهک باشند و یا بخشی از اشتغال و یا محل سکونت آن‌ها همچنان دریکی از روستاهای بخش است، بلامانع است.

بخشدار بخش خلجستان قم می گوید: برای کنترل بیماری کرونا حضور مسافران غیربومی و گردشگران در بخش خلجستان قم تا عادی شدن اوضاع استان در مهار این ویروس با محدودیت همراه خواهد بود.

اما پیگیری خبرنگار ایرنا نشان داد که این ممنوعیت صرفا محدود به بخش کهک است و رفت و آمد مسافران در سایر بخش های استان و نیز سفر به خارج استان همچنان آزاد است و صرفا به مردم توصیه می شود در خانه ها بماند، امری که عملا از سوی بسیاری از مردم رعایت نمی شود.

در همین خصوص احمد فرج‌اللهی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا با تایید توصیه ای بودن این اقدامات، بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده با دستگاه‌های مسئول در صورت برخورد با افراد و گردشگران مشکوک به ویروس کرونا، محدودیت‌های پیش‌بینی‌شده اجرا خواهد شد.

وی افزود: سفر به بخش خلجستان در ممنوع نیست اما تا عادی شدن وضعیت از مردم درخواست می‌کنیم سفرهای خود به روستاهای این بخش را به تأخیر انداخته و در حد امکان به این منطقه سفر نکنند.

وی ادامه داد: سلامت مردم و حفظ آرامش روانی خط قرمز مسوولان بوده و خودداری از سفر و رعایت توصیه‌های بهداشتی لازمه آن است.

خلجستان هنوز تجهیزات تب سنجی ندارد

بخشدار خلجستان قم گفت: با تأمین تجهیزات در روزهای آتی، عملیات تب سنجی در ورودی‌های بخش خلجستان انجام خواهد گرفت، در حال حاضر این تجهیزات در خلجستان وجود ندارد.

فرج‌اللهی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای کنترل بیماری کرونا، تصریح کرد: از سه روز گذشته تمام دوره‌گردها و دست‌فروش میادین بخش خلجستان جمع‌آوری‌شده‌اند و از هرگونه زمینه‌ای که بستر تجمع افراد را فراهم کند، جلوگیری به‌عمل‌آمده است.

وی اضافه کرد: تاکنون یکهزار بسته ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به‌صورت رایگان در بین مردم توزیع‌شده و در روزهای آینده ۲ هزار بسته دیگر هم توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: برای تأمین ماسک، ژل و مواد ضدعفونی‌کننده داروخانه‌های خصوصی و دولتی این بخش رایزنی‌ها ادامه دارد اما درمجموع استان در تأمین به حد نیاز این اقلام با مشکل روبه‌رو می‌باشد.

فرج‌اللهی ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع کرونا، تمام معابر، خیابان‌ها و جدول‌های شهر دستجرد و روستاهای بخش خلجستان هر سه روز در میان به‌صورت مستمر ضدعفونی و سم‌پاشی می‌شود.

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و ۱۰۰ کیلومترمربع و جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار تن در شرایط عادی و ۵۰ هزار تن در فصول خاص، به مرکزیت شهر دستجرد یکی از بخش‌های پنج‌گانه قم است که با مرکز استان حدود ۷۵ کیلومترمربع فاصله دارد.
بخش خلجستان دارای ۲ دهستان دستجرد و قاهان و ۵۲ روستاست، همچنین در این بخش، ۳۳ روستا دارای شورای اسلامی و ۲۷ روستا دارای دهیاری فعال می‌باشد.
این بخش دارای آب‌وهوای معتدل کوهستانی است و به لحاظ داشتن محیط زیستی سرشار از لطافت و زیبایی و گردشگاه‌های طبیعی و بکر، منطقه‌ای ممتاز برای گردشگری به‌حساب می‌آید.

در قم تاکنون دست کم ۳۰ تن جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند و بیش از یک هزار نفر مبتلا و یا مشکوک به ابتلای به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

بیماری کرونا ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار