معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: شاهد روند افزایشی ابتلا به کروناویروس هستیم و تعداد موارد مثبت و منفی آزمایش‌ها در حوزه دزفول در حال نزدیک شدن به یکدیگر است.
کد خبر: ۸۳۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 15 March 2020

دکتر شاپور مسعودی‌فر با اشاره به وضعیت گسترش شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از شهروندان به هشدارها برای رعایت مسائل بهداشتی توجه نمی‌کنند و در مجامع و فروشگاه‌های شلوغ حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز مانند سایر نقاط کشور شاهد روند افزایشی ابتلا به کروناویروس هستیم و تعداد موارد مثبت و منفی در حال نزدیک شدن به یکدیگر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: در دزفول به دلیل ادامه این مشکل به دستور فرمانداری، هایپرمارکت‌ها و بازار قدیم دزفول تعطیل و فعالیت اماکن تفریحی و گردشگری دزفول ممنوع شده است. فعالیت باغ‌ویلاها نیز برای ما مشکل‌ساز بود که طبق مصوبه شورای تامین شهرستان دزفول اجاره باغ‌ویلا ممنوع شد و در این راستا ورودی باغ ویلاهای واقع در اطراف شهر شمس‌آباد که در حال اجاره هستند یا سابقه اجاره ویلا را دارند، مسدود می‌شود.

وی گفت: در بازدید بهداشتی از نانوایی‌ها و جایگاه‌های سوخت حوزه دزفول مشاهده شد که تقریبا اکثر نانوایی‌ها یا مراجعه کنندگان، بهداشت فردی را رعایت نمی‌کنند. شاید در شرایطی قرار بگیریم که تعدادی از نانوایی‌ها را تعطیل کنیم که این اقدام، مشکلات ما را مضاعف می‌کند. جایگاه‌های سوخت نیز به جز یک جایگاه، هیچکدام بهداشت فردی و یا دستورهای داده شده به آن‌ها مبنی بر سوخت‌گیری توسط کارکنان جایگاه را رعایت نمی‌کردند.

مسعودی‌فر ادامه داد: در این شرایط، ضروری است که شهروندان از حضور در تجمعات خودداری کنند و در صورت خروج از منزل فاصله یک و نیم تا دو متری را رعایت و در اماکن شلوغ از ماسک استفاده شود. هرچند هایپرمارکت‌ها فعلا تعطیل شده‌اند اما در صورت بازگشایی، مردم در پیک مراجعات در این اماکن حضور پیدا نکنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار