معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان از پلمب عطاری مدعی فروش داروی کرونا در اروندکنار خبر داد.
کد خبر: ۸۳۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ 17 March 2020

دکتر هدا مجیری با اشاره به پلمب عطاری مدعی فروش داروی کرونا در اروندکنار، اظهار کرد: با پیگیری‌های کارشناس واحد امور حقوقی و فرآورده‌های طبیعی، طب سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان، در بازدید نامحسوس تیم بازرسی معاونت غذا و دارو با همراهی کارشناسان معاونت درمان و با همکاری پلیس اماکن اروندکنار، مقادیری محصولات غیرمجاز از یک عطاری کشف و ضبط شده است.

وی افزود: از این عطاری ۶۵ نوع پودر گیاهی ترکیبی و محصولات غیرمجاز کشف و ضبط شده و متصدی خاطی به مراجع قضایی معرفی شده است. اجناس ضبط‌شده نیز پس از طی مراحل قانونی معدوم می‌شوند.

مجیری ادامه داد: در این عطاری یک پودر گیاهی ترکیبی برای پیشگیری، کنترل و درمان بیماری ویروس کرونا در فضای مجازی تبلیغ می‌شد که با توجه به شرایط حساس کنونی کشور، این قبیل ادعاهای کذب و اغواگرانه با محصولات غیرمجاز توسط برخی افراد سودجو در فضای مجازی، باعث گمراهی و عوارض جبران ناپذیری می‌شود، بنابراین به مردم توصیه می‌شود به تبلیغات فریبنده اعتماد نکرده و تنها اخبار و اطلاعات را از مراجع رسمی دنبال کنند.

وی افزود: عطاری‌ها تنها مجاز به عرضه و فروش گیاهان دارویی به صورت خشک و مفرده و یا عرقیجات هستند و هیچگونه مجوزی برای ترکیب چندین گیاه دارویی با یکدیگر و فروش داروهای گیاهی ترکیبی را ندارند.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: طبیعتا فروش چنین ترکیباتی در عطاری‌ها هیچگونه مجوز قانونی ندارد بنابراین فروش داروی شیمیایی و گیاهی از قبیل قرص، شربت و شیاف تنها در اختیار داروخانه‌ها است و پودرهای گیاهی ترکیبی تنها توسط متخصص طب سنتی تجویز می‌شود.

مجیری تصریح کرد: شهروندان باید تمام اقلام دارویی و پودرهای مکمل رژیمی و ورزشی خود را از داروخانه‌ها تهیه کنند و در تقلبی نبودن کالا و تاریخ مصرف آن دقت‌نظر داشته باشند.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از شهروندان خواست هنگام خرید از عطاری‌ها به سلامت محصول و به ویژه مجوزهای بهداشتی آن توجه کافی را داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار