کد خبر: ۸۴۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 18 April 2020

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به تحت پوشش بودن 27 هزار و 670 نفر زن خانه دار در زمره بیمه شدگان اصلی در زیرگروه مشاغل آزاد استان ، افزود: بیش از 20 درصد از جامعه 250 هزار نفری بیمه شدگان اجباری یعنی جمعیتی در حدود 54هزار نفر را بانوان تشکیل می دهند .

وی اذعان داشت : حدود 47 هزار نفر از بیمه شدگان گروههای خاص نیز از جامعه زنان گیلانی بوده و بر اساس آخرین آمار و اطلاعات در سال گذشته حدود 102 هزار نفر از 425 هزار بیمه شده اصلی تامین اجتماعی گیلان را زنان تشکیل می دهند که بیانگر سهم 24 درصدی این قشر است. .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان پوشش بیمه ای برای حدود 3200 زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره ) و بیش از 2000 نفر از زنان سرپرست خانوار بهزیستی گیلان را از دیگر گروههای بانوان بیمه شده برشمرد و اذعان داشت : در کنار سهم قابل قبول بانوان در گروه شاغلین در شرکتها و کارخانجات که مشمولین قانون کار را دربرمی گیرند ، نسبت این گروه در بخشهای بیمه های خاص بویژه زنان خانه دار بیانگر درک بالا و توسعه فرهنگ بیمه ای در این قشر است.

 حسین نژاد خاطرنشان ساخت : نکته قابل تامل و اهمیت اینکه تعداد زنان بیمه شده ( با احتساب زنان خانه دار ) در گروه مشاغل آزاد بیشتر از مردان است .  

شایان ذکر است در حال حاضر افزون بر 2000 زن گیلانی مشمول قانون کار از تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری دریافت نموده و افزون بر 8000 نفر نیز در زمره بیمه قالیبافان هستند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار