مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: اهدای خون باعث کاهش بروز سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.
کد خبر: ۸۴۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 21 April 2020

دکتر عبدالعزیز فقهی بیان کرد: با خوندهی، خون تازه در رگ‌های بدن انسان جاری می‌شود و غدد مختلف دوباره مواد هورمونی بدن را تنظیم می‌کنند.

وی با اشاره به بالا بودن نیاز روزانه مصرف خون افزود: به دلیل بروز بیماری کرونا، استقبال مردم برای اهدای خون کمتر شده اما به تازگی با اطلاع رسانی رسانه‌ها استقبال خوبی از جانب مردم صورت گرفته اما همچنان کمبود وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: عواملی مانند وقوع سیل،  گرد و غبار و یا در زمان‌های خاصی مانند ایام فروردین به دلیل مسافرت میزان اهدای خون کاهش می‌یابد و امسال نیز شیوع ویروس کرونا تاثیرگذار بود اما زمانی که فراخوان اهدای خون و اعلام نیاز می‌شود مردم برای کمک می‌شتابند.

وی توضیح داد: همچنان به اهدای خون نیاز داریم چون ماه مبارک رمضان در پیش است و اهدای خون به دلیل روزه‌داری کاهش می‌یابد.

فقهی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و انجام عمل‌های جراحی و نیاز بیماران تالاسمی، مبتلا به سرطان و ... باید ذخایر خونی را تقویت کنیم.

به گفته مدیرکل انتقال خون خوزستان  افراد دچار کمبود یا مشکل خونی و گروه سنی ۶۰ تا ۶۵ سال به بالا به دلیل کاهش تولید خون در سن بالا گروه مناسبی برای اهدای خون نیستند.

هم اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در خوزستان فعال است که سه پایگاه در امانیه، میدان شهید بندر و چهارراه نادری اهواز آماده خون‌گیری از مردم هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار