نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: برای افتتاح و راه‌اندازی فاز دوم پتروشیمی ایلام نیازمند اقدام عملی و حرکت جهادی در سال جهش تولید هستیم.
کد خبر: ۸۴۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 23 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در دیدار با مدیرعامل پتروشیمی ایلام با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص پرهیز از خام‌فروشی و تکمیل چرخه‌ تولید و ایجاد صنایع پایین‌دستی اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های فروش نفت ناگزیر به تولید و فروش محصولات پتروشیمی هستیم.

وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و بیکاری معضل فراروی مسوولان استان است و پروژه هایی مانند پتروشیمی و دیگر شرکت‌های نفت و گاز ایلام باید بر اساس عدالت در بکارگیری نیروها از ظرفیت نیروهای متخصص بومی در پروژه‌ها بیش از پیش استفاده کنند.

نماینده‌ ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام را فردی باتجربه و از جانبازان سرافراز دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد: با تکیه بر تجربه‌ این مدیرعامل، تلاش و توان متخصصان بومی استان همچنین کارکنان و کارگران، فاز دوم این شرکت در موعد مقرر بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام نیز در این دیدار با قدردانی از نقش پررنگ امام جمعه ایلام در جهت ایجاد پویش امید و همدلی و کمک به کسب و کارها و نیازمندان آسیب‌دیده از بیماری کرونا گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نام‌گذاری شده است رکورد تولید مستمر روزانه با اخذ ۳۵ تن خوراک در ساعت شکسته شد.

حسن نجفی با بیان اینکه از سال ۸۶ تا ۸۹ به عنوان مدیر عامل پالایشگاه گاز در ایلام حضور داشته‌ و به عنوان یک خدمتگذار با شناخت و آگاهی وارد پتروشیمی شده‌ است، افزود: نیروهای متخصص بومی و کارشناسان فنی در واحد الفین تمام تلاش خود را برای بهره برداری واحد الفین در سریع‌ترین زمان و قرار گرفتن در مدار تولید بکار می برند.

وی صنعت پتروشیمی را پیشران توسعه‌ کشور و استان عنوان کرد و گفت: باتکمیل چرخه‌ تولید و راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی و خلق ارزش افزوده، توسعه‌ اقتصادی، اجتماعی، اشتغال و تولید پایدار در ایلام دور از ذهن نیست.

نجفی تصریح کرد: پتروشیمی ایلام با اخذ گواهینامه‌های بین‌المللی تضمین کیفیت بر اساس استانداردهایIMS و دریافت تندیس سیمین صنعت سبز به عنوان یک صنعت پاک در کشور مطرح است.

مدیر عامل پتروشیمی ایلام با بیان اینکه پروژه‌ شیرین‌سازی(SRU) تکمیل و آماده بهره‌برداری توسط رییس جمهوری است، افزود: پروژه‌ الفین نیز با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل تکمیل و پیش‌ راه‌اندازی است.

نجفی ادامه داد: بخش گرم واحد الفین راه‌اندازی شده و قسمت سرد نیز در حال انجام مراحل راه‌اندازی است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام اضافه کرد: هر گونه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی در این شرکت منوط به طی مراحل گزینشی و آزمون استخدامی مورد تایید صنعت پتروشیمی و اداره کار است.

وی آینده‌ پتروشیمی ایلام را متعلق به نیروهای بومی استان دانست و گفت: چشم‌انداز شرکت به گونه‌ای تدوین و طراحی شده است که در سال‌های پیش‌رو و با راه‌اندازی پروژه‌ها نیروهای بومی استان سکاندار مدیریت این مجتمع می‌شوند.

نجفی در پایان این نشست از همراهی صمیمانه نماینده‌ ولی فقیه در استان و استاندار ایلام قدردانی کرد و از حجت‌الاسلام کریمی‌تبار برای بازدید از پتروشیمی ایلام پس از شکست کرونا دعوت بعمل آورد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار