رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره بر اینکه در حال حاضر ۶۷۳ نفر در بیمارستان‌‌های استان بستری هستند، گفت: کاهش تعداد بستری‌ها ناشی از غربالگری هد‌ف‌دار و راه‌اندازی ۵ آزمایشگاه کرونا، امکان انجام آزمایش آنتی بادی( تولید کیت توسط علوم پزشکی تبریز) است
کد خبر: ۸۴۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵ 25 April 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی زنده در شبکه سهند به تشریح آخرین آمار کرونا در آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار کرد: آخرین آمار مبتلایان برای روز چهارشنبه هفته گذشته بود که از آن روز به بعد مجموع کل افزایش مبتلایان در استان به چهار هزار و ۴۱۴ نفر مبتلا به کویید ۱۹ رسیده است.

وی افزود: ۳۰۰ نفر مبتلا به کرونا از روز چهارشنبه تا به امروز شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه با توجه به کاهش محدودیت‌ها و بازگشت به زندگی عادی، الحمدالله روند شیوع ویروس کرونا بسیار نگران کننده نیست، گفت: اطلاعات نشان داده از ۳۱ تا ۶ فروردین نشان داده که شیب افزایش زیادی نداشته است به طوریکه از بین افراد مشکوک فقط ۳۳ درصد مثبت اعلام شد.

وی ادامه داد: در هفته اخیر با ۲۵ درصد کاهش مبتلایان روبه‌رو شده‌ایم که حاصل مجموع کارهای انجام گرفته اعم از فاصله‌گذاری هوشمند و غربالگری و طرح‌های دیگر بود.

صومی با تاکید بر اینکه در عین حال ۲۵ درصد کیس‌ها کاهش یافته است، ۱۰ درصد نیز تعداد فوتی‌ها با کاهش روبه‌رو بودند، افزود: البته تعداد بستری‌ها نیز در هفته گذشته، نشانه‌ای است که یا شناسایی بهتر بوده یا تعداد مبتلایان کاهش یافته است.

وی گفت: سه هزار و ۴۸۵ نفر از کل مبتلایان به کرونا، ترخیص شده و بهبود یافته‌اند که ۷۹ درصد مبتلایان به کویید ۱۹ را شامل می‌شود.

صومی یادآور شد: از ابتدای اسفند در حدود هزار و ۲۴ نفر در اثر سندروم تنفسی حاد مراجعه کرده‌اند که ۸۹ درصد بهبود یافته‌اند.

وی با اشاره بر اینکه در حال حاضر ۶۷۳ نفر در بیمارستان‌‌های استان بستری هستند، گفت: کاهش تعداد بستری‌ها ناشی از غربالگری هد‌ف‌دار و راه‌اندازی ۵ آزمایشگاه کرونا، امکان انجام آزمایش آنتی بادی( تولید کیت توسط علوم پزشکی تبریز) می‌باشد.

صومی با تاکید بر اینکه البته نگران برگزاری افطاری‌ها در ماه مبارک رمضان و عدم رعایت محدودیت‌ها توسط مردم هستیم، گفت: برای مثال افطاری جزو برنامه‌های دورهم است که امسال نباید میهمانی افطاری برگزار کنیم زیرا بهترین راه این است از هر اجتماع خودداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم یقین بدانند که اگر یک ماه رمضان را مراعات کنیم ویروس زمین‌گیر خواهد شد و من بعد از یک ماه خبر خوشی خواهم داد که تعداد افرادی که مبتلا به کرونا از تعداد انگشتان دست هم کمتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار