وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با هدف رونق‌بخشیدن به بنگاه‌های کوچک اشتغالزا به زودی آیین‌نامه تسهیلات بانکی پرداختی برای این واحدها ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۸۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 27 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی ربیعی عصر امروز در جلسه شورای اشتغال اردبیل اظهار کرد: ما حق خطا و اشتباه در مسیر جذب سرمایه‌گذاری‌ها و تزریق منابع به واحدهای تولیدی و صنعتی را نداریم چرا که به اندازه کافی در گذشته خطا و انحرافاتی را در تخصیص این منابع شاهد هستیم به طوریکه به جای رشد 20 درصد سرمایه‌گذاری تنها سه درصد رشد در این حوزه اتفاق افتاده است.

وی اهمیت توجه به بهره‌وری را به عنوان یک اصل اساسی در حوزه مدیریتی یادآور شد و تصریح کرد: رشد سرمایه‌گذاری و اقتصادی در سال 93 در همه شاخص‌ها وضعیت رو به بهبودی داشته به طوریکه نرخ بیکاری نیز کمتر شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری اینکه قرار است در بخش کشاورزی 100 هزار شغل و آی.سی.تی نیز بیش از 100 هزار شغل فراهم آید، گفت: باید سهم استان اردبیل در این زمینه مشخص باشد.

ربیعی حمایت از توسعه کشت گلخانه‌ای و پرورش ماهی در قفس را به همراه حمایت از بخش معدن و سنگ‌های قیمتی یادآور شد و افزود: هر چند نمی‌توانیم به رشد هشت درصدی در حوزه اقتصادی دست پیدا کنیم اما باید سعی و تلاشمان بر این باشد که طی این دو سال باقی مانده از دولت یازدهم بتوانیم رشد اقتصادی را به پنج درصد افزایش دهیم.

وی از اعلام آمادگی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: آیین‌نامه پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل کوچک و بنگاه‌های اقتصادی خرد در شورای عالی اشتغال تهیه شده که به زودی ابلاغ می‌شود.

باید کانون‌های کارآفرینی در کشور فعال شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در همه استان‌ها به ویژه استان اردبیل باید کانون‌های کارآفرینی و هسته‌های فعال در این ارتباط راه‌اندازی شوند، بیان کرد: از نظر رفاهی استان اردبیل وضعیت متوسطی دارد به طوریکه با سرمایه‌های اجتماعی آمار طلاق، خودکشی و برخی از آسیب‌ها بسیار پایین است.

ربیعی با بیان اینکه باید این سرمایه‌های اجتماعی قدر دانسته شود و در این استان کانون خانواده که نسلی است، تقویت شود، اضافه کرد: ما در بحث تحت پوشش بردن افراد مستمند جامعه در قالب سبد غذایی و توزیع غذای گرم در مهدهای روستایی و افزایش رفاه اجتماعی و کمک به نهادهای حمایتی برنامه‌ریزی‌هایمان را انجام دهیم.

دنبال بنگاه‌داری نیستیم

وزیر کابینه دولت یازدهم به شرکت سرمایه‌گذاری شستا و صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد و گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری اغلب به فکر پرداختی‌هایشان به بازنشستگان خود هستند و طبق قانون ما از بنگاه‌داری منع شده‌ایم و به هیچ وجه نمی‌توانیم در این حوزه ورود پیدا کنیم.

وی بحران آینده را بحران صندوق‌های شکل گرفته با عملکرد نامطلوب اعلام کرد و افزود: ما هم در خلخال و هم شورابیل پروژه‌های سرمایه‌گذاریمان را با همراهی هولدینگ گردشگری و صنعتی تکمیل می‌کنیم.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بهتر است در این استان موضوع طرح‌های نظام فنی و حرفه‌ای و مهارتی جدی گرفته شود چرا که این استان نیروهای متخصص و فارغ‌التحصیل دانشگاهی دارد اما نیروهای مهارتی کمتری را در این استان شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: به راحتی می‌توانیم در حوزه گردشگری و مشاغل مرتبط با آن صنایع فرآوری و تولیدات گیاهی یاریگر طرح‌های اقتصادی و توسعه‌ای باشیم.

ربیعی از مسئولان استان اردبیل خواست تا نسبت به شناسایی کانون‌های توسعه این استان و به ایجاد مزیت‌های متفاوت در امر توسعه اقتصادی و اشتغال فعالیت کنند.

سرپرست سابق اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین در پایان بیان کرد:‌ تا زمانی که عرضه و تقاضا در حوزه کار و تحصیل به شکل معقول و منطقی فراهم نیاید مشکلات و نارسایی‌ها همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار