شله ماشکی از انواع غذاهای محلی مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد می باشد که این غذا بیشتر در فصل زمستان پخته می شود همچنین برای تهیه شله ماشکی ، ماش را آنقدر می جوشانند تا پوست آن باز شود سپس برنج و ادویه و دنبه و توت خشک و تره را به آن می افزایند.
کد خبر: ۸۴۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 28 April 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شله ماشکی از انواع غذاهای محلی مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد می باشد که این غذا بیشتر در فصل زمستان پخته می شود همچنین برای تهیه شله ماشکی ، ماش را آنقدر می جوشانند تا پوست آن باز شود سپس برنج و ادویه و دنبه و توت خشک و تره را به آن می افزایند.
هزاری و بابایاری و شله ماشکی و موفلک از انواع غذاهای محلی لذیذ و خوشمزه می باشند و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که به پخت غذاهای سنتی و محلی علاقه مند می باشد بهتر است از پخت این غذای سنتی بی نظیر غافل نشوید.
مواد لازم
برنج ایرانی : یک پیمانه ماش : دو پیمانه کنجد آسیاب شده : نصف پیمانه دنبه گوسفندی : نصف پیمانه تره کوهی : نصف پیمانه پیاز : یک عددفلفل و نمک : به مقدار لازمزردچوبه : به مقدار لازمتوت خشک : به مقدار لازم
طرز تهیه شله ماشکی در منزل
ابتدا ماش را به همراه مقداری آب درون قابلمه بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا ماش بپزد و نرم شود. برنج را به ماش پخته شده بیفزایید.
در این مرحله از طرز تهیه شله ماشکی دنبه ها را در اندازه های خیلی کوچک خرد نمایید سپس آن ها را سرخ کنید و به همراه مقداری فلفل و زردچوبه به مخلوط برنج و ماش بیفزایید و مواد را هم بزنید سپس کنجد ها را به مواد شله ماشکی بیفزایید و مخلوط مواد را مدام هم بزنید تا ته نگیرند و برنج و ماش نیز به خوبی پخته شوند سپس نمک را به غذا اضافه کنید.
درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیازهای خرد شده و تره را سرخ کنید سپس تره و پیاز داغ را به مخلوط مواد شله ماشکی بیفزایید و مقداری توت خشک نیز به مواد اضافه کنید و بعد از اینکه غلظت این غذای خوشمزه شبیه به شله زرد شد قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید.
نکات طلایی برای پخت بهتر شله ماشکی
۱. افزودن دنبه و توت خشک به این غذا اختیاری می باشد.
۲. در صورت تمایل می توانید مقداری شلغم به این غذای محلی اضافه کنید همچنین می توانید در دستور پخت شله ماشکی از رب گوجه فرنگی و سیب زمینی و هویج نیز استفاده نمایید.
۳. توجه داشته باشید که برای پخت این غذا ماش باید به پخته شود سپس برنج را به آن بیفزایید.
۴. هر چقدر میزان استفاده از پیاز داغ و تره داغ بیشتر باشد شله ماشکی خوشمزه تر می شود هنچنین می توانید برای پخت این غذا از نعناء داغ نیز استفاده نمایید.
در این مطلب آموزش دستور تهیه شله ماشکی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با توجه به نکات ذکر شده بتوانید این غذای محلی را به راحتی در منزل تهیه نمایید. / آرگا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار