مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: ۲ طرح بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی فکه دهلران و آبگیری سد مخزنی گلال ایلام پنجشنبه هفته جاری با حضور رییس‌جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۴۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 28 April 2020

 

علی‌ پوراحمد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این آیین که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود شبکه آبیاری و زهکشی فکه شهرستان دهلران به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار و طول ۳۹ کیلومتر با سرمایه‌گذاری ارزی ۵۰ میلیون یورویی و سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارهای دولتی توسط رییس‌جمهوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: از مهمترین اهداف این طرح تامین آب و توسعه اراضی کشاورزی به وسعت ۲۲ هزار هکتار، کمک به افزایش تولید محصولات کشاورزی و قطع وابستگی و ایجاد اشتغال پایدار به تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام، پروژه آبیاری سد مخزنی گلال با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی را از دیگر پروژه‌های مهم افتتاحی توسط رییس‌جمهوری نام برد و افزود: ظرفیت سرریز این سد ۸۹۰ مترمکعب در ثانیه با حجم ۱۹.۳۵ میلیون مترمکعب در رقم نرمال و متوسط حجم تنظیم سالانه ۱۴.۳ میلیون مترمکعب است.

پوراحمد یادآور شد: هم اکنون آب پتروشیمی ایلام از آب‌ شرب تامین می‌شود که با بهره‌برداری از سد گلال کمبود آب‌ شرب مردم این استان مرتفع خواهد شد.

به گفته پوراحمد، با بهره‌برداری از سد مخزنی گلال، امکان تنظیم آب سطحی این رودخانه به میزان ۱۴.۳ میلیون متر مکعب در سال را برای تامین نیازهای مجتمع پتروشیمی میسر می‌سازد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار