با حذف تنها پیمانکار بومی صورت گرفت؛
عدم استفاده ازظرفیت های فعال وتوانمند پیمانکاران استان یکی موضوعات بسیار مهم است که درسنوات گذشته به آن توجه نشده است  و این امر هم باعث شده که قالب اصلی نیروهای شرکت ها فعال در استان بخصوص نفت گاز از افراد غیر بومی شکل بگیرد وفرصت اشتغال برای نیروهای بومی در این شرکت ها به سختی فراهم شود .
کد خبر: ۸۴۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 02 May 2020

تابناک ایلام مجتبی کاور::همواره  اشتغال واستفاده از ظرفیت نیروی بومی یکی از مهترین دغدغه های مردم مسئولان استان ایلام بوده وهست .متاسفانه وجود شرکت ها وپیمانکاران غیر بومی در پروژه های بزرگ وکوچک سبب شده که اکثر نیروهای غیر بومی جا یگزین  نیروی بومی شوند و اگراندک فرصت استفاده از نیروها ی بومی هم فراهم شده  بدون شک نور چشمی های مسئولان در الویت هستند .

برابر آمار بیش از 90درصد نفت گاز غرب کشور در استان ایلام است، ولی استفاده از توان نیروهای غیر بومی در این شرکت ها سالها به یک مشکل اساسی در استان نفت خیز وزر خیز استان  بخصوص شهرستان دهلران تبدیل شده است .

عدم استفاده ازظرفیت های فعال وتوانمند پیمانکاران استان یکی موضوعات بسیار مهم است که درسنوات گذشته به آن توجه نشده است  و این امر باعث شده تا بدنه اصلی نیروهای شرکت ها فعال در استان بخصوص نفت گاز از افراد غیر بومی شکل بگیرد وفرصت اشتغال برای نیروهای بومی در این شرکت ها به سختی فراهم شود .

شروع به کار شرکت های ان جی ال و پتروشیمی دهلران در سالهای اخیر باعث خوشحالی شهروندان بخصوص جوانان جویای کار دراین شهرستان شد ولی متاسفانه باز مسئولان وپیمانکاران این شرکت ها بدون توجه به توان وظرفیت بومی منطقه با جذب نیروهای مورد نیازخود  از استانهای همجوار سبب شد که فرصت اشتغال از جوانان دهلران به حاشیه رانده شود واین امر باعث شد که که علاوه بر مسئولان صدای اعتراض جوانان وپیمانکارن بومی این شهرستان در مقابل بی عدالتی بلند شود تا بلکه چاره از سوی مسئولان اجرایی استان وشهرستان برای ظلم آشکار اندیشیده شود .

خوشبختانه با پیگیری های فراوان جوانان جویای کار ، مسئولان ورسانه ها در این شرکت ها علاوه بر استفاده از جوانان جویای کار این شهرستان از توان پیمانکاران بومی به صورت حداقلی استفاده شد.

اما گویا بعد از شکل گیری وساماندهی این پروژه ها وپیشرفت کاری آنها ، شاهد برکناری تنها پیمانکار بومی منطقه که زمینه جذب بیش از 40 نیروی بومی را فراهم کرده است در یکی از شرکت ها فعال دهلران هستیم که بدون شک زنگ خطر تدریجی اخراج نیروهای بومی را  به صدا در آورده  است .

 آنچه که بسیار درد ناک است فراهم کردن مقدمات جایگزینی پیمانکار غیربومی وخارج از استان از سوی حراست این شرکت است که متاسفانه حراست غیر بومی  این شرکت با ارسال نامه ای  به دفتر مرکزی خود با ادبیات بسیار توهین آمیزخواستار عدم ورود تنها پیمانکار بومی منطقه  به دفتر مرکزی برای پیگیری احقاق حقوق خود ونیروهای بومی شده است ! اقدام مسئول حراست این شرکت در خصوص جذب پیمانکار غیر بومی می تواند آرام آرم زمینه اخراج 40نفر از نیروهای بومی منطقه را فراهم کند که می طلبد مسئولان استانی ، وشهرستانی برابر قانون ضمن دفاع استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی موضوع استفاده از پیمانکاران غیربومی در نطفه خفه کنندتا شاهد حذف تدریجی نیروهای بومی در این شرکت نباشیم .

در سالهای اخیر عمده بهانه مسئولان شرکت ها ی فعال در شهرستان  عدم وجود شرکت بومی ورزومه کاری بود وبا این بهانه اقدام به جذب پیمانکار خارج از استان می کردند که به طبع  آن نیروی های غیر بومی جذب می شدند وفرصت جذب نیروهای بومی به حاشیه رانده می شود ولی حال شاهد حذف پیمانکار بومی که دارای مستندات قانونی ودارای رزومه می باشیم از سوی این شرکت هستیم

حال که شاهد فراهم کردند مقدمات برای حضور یک پیمانکار غیر بومی که  فاقد مجوز های قانونی لازم  در این شرکت هستیم امید است دادستان پیگیر مرکز استان ودادستان مردمی شهرستان دهلران ، استاندار ایلام و مسئولان شهرستان دهلران به صورت جدی در خصوص استفاده از ظرفیت نیروهای بومی وپیمانکاران بومی را پیگیری  کنند تا شاهد اخرج 40نفر نیروی بومی  به صورت تدریجی از سوی پیمانکار غیر بومی نباشیم

لازم به ذکر است مستندات نامه حراست  این شرکت وشرکت پیمانکار نزد این رسانه محفوظ است ودر صورت نیاز رسانه ای خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار