معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: انجام طرح آمارگیری نیروی کار، همزمان با سراسر کشور در این استان از ۲۰ اردیبهشت به صورت تلفنی آغاز شده و به مدت ۲ هفته ادامه دارد.
کد خبر: ۸۴۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ 10 May 2020

آمارگیری نیروی کار در استان زنجان به صورت تلفنی انجام می‌شود

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: انجام طرح آمارگیری نیروی کار، همزمان با سراسر کشور در این استان از ۲۰ اردیبهشت به صورت تلفنی آغاز شده و به مدت ۲ هفته ادامه دارد.

ایرج امینی روز یکشنبه با بیان این مطلب به رسانه‌ها افزود: این تصمیم از سوی مرکز آمار ایران و در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: ماموران آمارگیر در اجرای این طرح به جای مراجعه حضوری با استفاده از شماره تماس چهار رقمی ۲۱۲۱ نسبت به برقراری ارتباط با خانوارهای نمونه، اقدام می‌نمایند.

امینی خاطرنشان کرد: طرح آمارگیری نیروی‌کار با هدف محاسبه شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار از جمله نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری و تغییرات آن‌ها انجام می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با قدردانی از همراهی و مشارکت خانوارها که با صبوری به پرسش‌های آمارگیران پاسخ صحیح می‌دهند و موجب هرچه بهتر و باکیفیت اجرا شدن طرح‌های آماری می‌شوند، گفت: آمارهای مربوط به ساختار نیروی‌کار، مبنایی برای ارزیابی و تحلیل سیاست‌های اقتصادی یک کشور محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: اشتغال و بیکاری از پدیده‌هایی است که نه تنها از نظر اقتصادی و اجتماعی بلکه از نظر سیاسی نیز مورد توجه برنامه‌ریزان توسعه بوده و به همین دلیل، طرح آمارگیری نیروی کار از مهم‌ترین طرح‌های آماری مرکز آمار ایران است که با جمع‌آوری اطلاعات پایه‌ای نیروی‌کار کشور، امکان تهیه و ارزیابی برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را فراهم می‌کند.

امینی خاطرنشان کرد: انجام این آمارگیری به‌خصوص در شرایط حاضر که توجه به مساله اشتغال و بیکاری، یکی از عمده‌ترین مسائل اجتماعی و اقتصادی کشور است در بین فعالیت‌های آماری ضرورتی ویژه دارد.

منبع/ ایرنا 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار