کد خبر: ۸۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹ 30 August 2015


نماینده مردم انزلی در مجلس از آمادگی بخش خصوصی برای احداث پل کابلی در کنارگذر شمالی بندر انزلی خبر داد.
خبرگزاری فارس: آمادگی بخش خصوصی برای احداث پل کابلی در بندر انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، حسن خسته‌بند عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه موج‌شکن این بندر اظهار کرد: پروژه مذکور در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به بهره‌برداری رسیده است.

وی به دو رهنمود مقام معظم رهبری در سفر به بندر انزلی اشاره کرد و افزود: اتمام پل قاضیان و توسعه بندر از رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده و جابه‌جایی نیروی دریایی سبب رشد این بندر شده است.

خسته‌بند با بیان اینکه طبق عهدنامه ترکمنچای 99 سال اجازه کشتیرانی در دریای خزر را نداشتیم، تصریح کرد: احداث کارخانه کشتی‌سازی از نیازهای ضروری در بندر انزلی است.

نماینده مردم انزلی در مجلس از فعالیت 200 فروند کشتی در بندر انزلی خبر داد و بیان کرد: کشتی‌های مذکور قدیمی و فرسوده هستند.

وی با اشاره به اینکه احداث موج‌شکن سبب ایجاد 80 هکتار حوضچه آرام در بندر انزلی شده است، گفت: کشتی‌های تا 12 هزار تن می‌توانند در بندر انزلی پهلو بگیرند.

خسته‌بند به وجود 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در کشور اشاره کرد و یادآور شد: سالانه 20 هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌ها در کشور اختصاص داده می‌شود و چاره‌ای به غیر از استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نداریم.

نماینده مردم انزلی در مجلس با تاکید بر رفع معضل بیکاری در جامعه، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال پایدار نیازمند جهش است.

وی به وضعیت کنارگذر انزلی اشاره کرد و افزود: پروژه مذکور جزو آثار باستانی بندر انزلی شده است ضمن اینکه پروژه راه‌آهن رشت ـ انزلی هنوز اجرایی نشده است.

خسته‌بند خواستار توجه به قایقرانان شد و اظهار کرد: 80 درصد از قهرمانان بین‌المللی قایقرانی کشور اهل انزلی هستند و احداث پیست قایقرانی 100 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

نماینده مردم انزلی در مجلس با اشاره به حمل روزانه هفت هزار تن سنگ برای احداث موج‌شکن بندر انزلی، خاطرنشان کرد: سنگ مورد نیاز از اردبیل، آستارا، هشتپر، رودبار و رحیم‌آباد برای احداث موج‌شکن بندر انزلی حمل شده است.

وی از آمادگی بخش خصوصی برای احداث پل کابلی در کنارگذر شمالی بندر انزلی خبر داد و اظهار کرد: احداث پل کابلی تقاضای ما از مسئولان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار