مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: طرح تولید محصول سالم در سطح ۴ هزار و ۲۷۰ هکتار از مزارع سیب‌زمینی، گلخانه‌ها و باغات شهرستان همدان توسط کلینیک بخش خصوصی انجام شده است.
کد خبر: ۸۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ 31 August 2015
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: طرح تولید محصول سالم در سطح ۴ هزار و ۲۷۰ هکتار از مزارع سیب‌زمینی، گلخانه‌ها و باغات شهرستان همدان توسط کلینیک بخش خصوصی انجام شده است.

به گزارش تسنیم؛ جواد رشیدی در جمع خبرنگاران با اشاره فعالیت‌های انجام شده از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال اظهار داشت: در این مدت یک سال ۷۱ هزار و ۴۳۱ میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به‌متقاضیان شهرستان همدان پرداخت شده است.

وی افزود: در سال زارعی جاری در ۳۳ هزار و ۵۳۷ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان همدان عملیات مبارزه با سن غلات اجرا شده است و در ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار عملیات کنترل علف‌های هرز در مزارع غلات انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان تصریح کرد: اجرای طرح (IPM) تولید محصول سالم در سطح ۴ هزار و ۲۷۰ هکتار از مزارع سیب‌زمینی، گلخانه‌ها و باغات شهرستان همدان با عقد قرارداد با هفت کلینیک بخش خصوصی انجام شده است.

وی از توزیع ۲۳ هزار اصله نهال یارانه‌دار ملی خبر داد و بیان کرد: کنترل آفات و بیماری‌های محصولات زارعی و باغی در سطح ۱۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان انجام شده است و همچنین ۱۵ هزار تن کود در بین کشاورزان توزیع شده است.

رشیدی از توزیع ۷۰۰ تن بذر اصلاح شده خبر داد و گفت: به‌منظور توسعه و گسترش تولید محصولات گلخانه‌ای که کم‌ آب‌بر هستند ۱۸ هزار و ۲۴۰ میلیون ریال به واحدهای گلخانه‌ای شهرستان همدان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی با اشاره به گسترش خاک‌ورزی حفاظتی در ۱۳ هزار هکتار عنوان کرد: در ۱۰ هکتار اصلاح باغات میوه انجام شده است و ۲ هکتار نیز با مشارکت باغداران احداث باغ میوه عملیاتی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از افتتاح ۹ پروژه تولیدات دامی با ایجاد ظرفیت اشتغالزایی برای ۵۹ نفر خبر داد و افزود: ۴ هزار و ۷۵۰ نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی و ۵۴۰ نفر از زنان روستایی مورد آموزش قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در سال زارعی جاری ۴۷ طرح اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در ۹۵۰ هکتار از اراضی شهرستان همدان اجرا شده است که برای این طرح‌ها ۲۲۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار