مدیرکل راه‌آهن خراسان‌رضوی:
مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی گفت: ظرفیت حمل و نقل راه‌ آهن شهرستان سرخس به ۷ میلیون تن رسیده است.
کد خبر: ۸۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 30 August 2015
محمدهادی ضیائی‌مهر در مراسم افتتاح سالن انتظار راه‌آهن بین‌المللی سرخس با بیان اینکه یکی از بخش‌های تاثیرگذار در کشور بخش حمل و نقل است اظهار داشت: کاهش مصرف سوخت و ایمنی بالا از ویژگی‌های راه آهن است که در مسیر کاهش حوادث جاده‌ای و افزایش سهم جابجایی مسافر تاثیر بسزایی داشته است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان‌رضوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در جهت توسعه شبکه ریلی بیان کرد: ظرف دو سال اخیر روابط بین الملل توسعه خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه جنس حمل و نقل در شهرستان سرخس به توسعه روابط بین المللی بستگی دارد، عنوان کرد: در سال گذشته 2 میلیون و 500 هزار تن حمل و نقل ریلی از محور سرخس داشته‌ایم که نسبت به سال 1392 حدود 53 درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه آهن خراسان‌رضوی با بیان اینکه زیرساخت‌های شهرستان سرخس را برای روابط بین‌الملل آماده کرده‌ایم، ادامه داد: ظرفیت حمل و نقل راه آهن شهرستان سرخس از 3.5 میلیون تن به 7 میلیون تن رسیده است.

وی عنوان کرد: با توجه به جلسه‌ای که با مسئولان راه‌آهن ترکمنستان داشته‌ایم توافق شده تا واگن‌های یکی از شرکت های ایرانی برای حمل کالا به ترکمنستان سیر کند.

مدیرکل راه آهن خراسان‌رضوی در ادامه به کاهش تعرفه‌های حمل و نقل ترانزیتی اشاره کرد و گفت: تعرفه حمل و نقل ترانزیتی بین سرخس و بندرعباس 40 درصد کاهش، بین سرخس و ترکیه 50 درصد کاهش و بین سرخس و میرجاوه 45 درصد کاهش داشته است.

ضیائی مهر افزود: تخفیف‌های صورت گرفته در این حوزه سبب رونق ترانزیت شده است.

وی در ادامه به کاهش یک نوبت رفت و برگشت قطار حومه‌ای سرخس مشهد اشاره و علت این کاهش را قرار گرفتن محور سرخس در زیر بار ترانزیت عنوان و تصریح کرد: یکی دیگر از دلایلی که نوبت بین روز قطار حومه ای سرخس مشهد را حذف کردیم، تعویض قوس‌ها در این خط ریلی بوده است تا علاوه بر افزایش سرعت انتقال مسافر بتوانیم استانداردها را رعایت کنیم.

مدیرکل راه‌آهن خراسان‌رضوی کم‌بودن ضریب اشغال در طول روز قطار حومه‌ای سرخس مشهد را دلیل دیگر حذف نوبت بین روز این قطار عنوان کرد و افزود: در صورتی که ضریب اشغال در نوبت بین روز افزایش یابد یک نوبت به نوبت رفت و برگشت قطار سرخس مشهد نیز می افزاییم.

ضیائی مهر در ادامه به احداث سالن انتظار ایستگاه راه‌آهن بین المللی سرخس اشاره و اظهار داشت: این سالن با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان راه اندازی شده است.

وی در پایان از مکانیزه کردن سیستم سوخت گیری لوکوموتیوها خبر داد و عنوان کرد: این طرح نیز از شهرستان سرخس شروع می‌شود.

منبع : تسنیم خراسان رضوی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
منبع خبر خبرگزاری تسنیم است.
لطفا اخلاق رسانه ای را رعایت کنید.
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/844220
سرخسي مظلوم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
آنوقت شما بفرماييد با اينهمه افزايش در پارامترهاي حمل و نقل ريلي ؛ سهم مردم مظلوم سرخس از اين رونق اقتصادي چسيت؟
شايد به جرات بتوان گفت هيچ!!!
قطار مسافري را كه در هر روز دو نوبت به مشهد اعزام ميشد به يك نوبت كاهش داده و مردم را سرگردان نمودند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار