کد خبر: ۸۶۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 09 June 2020
 
جذب افراد متخصص در کمیسیون برنامه و بودجه توزیع صحیح اعتبارات و جلوگیری از رانت را امکانپذیر می سازد.
 
مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گیتی آنلاین کمیسیون مورد علاقه خود را برنامه و بودجه عنوان کرد و تصریح کرد : کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یکی از کمیسیون های تخصصی است . اگر در این کمیسیون اولویت برنامه ها ، اولویت صنایع و اولویت تسهیلات به درستی دیده شود به نظرم توزیع ثروت به مسیر درستی می افتد. این کمیسیون در توزیع اعتبارات و در جلوگیری از رانت ها اثرگذار است. اعتقاد دارم که اگر قانون برنامه هفتم که از سال بعد باید نوشته شود خوب طراحی شود بایستی به یک توازن متعادل در کشور ختم شود و این طور نباشد که نرخ بیکاری در یک استان هجده درصد و در یک استان ده درصد باشد یا مثلا نرخ امنیت سرمایه گذاری بالا باشد و در چند استان پایین باشد. 
گودرزوند چگینی تاکید کرد: این همه برمیگردد به قوانینی که در بودجه و برنامه توسعه نوشته می شود.
نماینده مردم رودبار در مجلس یازدهم دغدغه خود را در سطح ملی گرانی عنوان کرد و گفت : افسار گسیختگی قیمت ها و تورم و توان برخورداری مردم در بخش مالی یکی از مشکلات جدی کشور است و اگر نتوانیم ما در این دوره به این مشکلات بپردازیم صدمات زیادی به اعتماد مردم و نمایندگان مردم و کسانی که منتخب هستند چه در ریاست جمهوری، چه در مجلس و چه در شوراها وارد می کند امروز فاصله زندگی مردم در طبقه قوی و ضعیف که طبقه متوسط بوده از میان رفته است و دو طبقه قوی و ضعیف ایجاد شده است.
این مسئله ریشه در موضوع توزیع عادلانه ثروت دارد که یکی از راه های حل این مشکل، دریافت  درست و عملیاتی مالیات است و همچنین توجه به صادرات و واردات در اجرا و قوانینی که نیازمند تغییر است همچنین بازنگری در قوانین بانکی می تواند بخشی از مشکلات را کاهش دهد و به این ترتیب می توانیم به پایداری در قیمت ها دست پیدا کنیم.
مهرداد گودرزوند چگینی افزود: ما قطعا سیاست های کلی را در کشور مدنظر داریم و باید قوانینی را به تصویب برسانیم که اثرات این قوانین در روستاهای ما دیده شود. نباید به نحوی باشد که به دلیل آنکه ما از حوزه انتخابیه به مجلس آمده ایم نگاه مان بخشی و منطقه ای باشد با نگاه منطقه ای مملکت اداره نمی شود و مشکلات حل نمی شود. اگر مجلس بتواند قوانین را در سطح ملی بتواند نیاز همه جامعه را در نظر بگیرد و به تصویب برساند قطعا آثارش در روستاهای ما دیده می شود. شعار انتخاباتی من همین بوده که اگر ما در سطح ملی جلوی رانت و فساد را بگیریم منجر به توزیع عدالت و ثروت منجر می شود و آثار آن در دورترین روستاهای ما میتواند دیده شود.
نماینده مردم رودبار درباره شهرستان رودبار و اهداف خود را در این شهرستان توضیح داد: شهرستان رودبار یکی از شهرستان های استان گیلان است و ده درصد خاک استان گیلان در این شهرستان است. بزرگترین و وسیع ترین شهرستان استان است. رودبار هم نقطه خشک دارد و هم نقطه آبی دارد و همه منطقه کوهستانی دارد. این شهرستان به نقطه خشک استان گیلان معروف است. در رودبار ظرفیت های خوبی را در مباحث گردشگری و کشاورزی و صنعت داریم. 
متاسفانه شهرستانی که سالیان سال به عنوان شهرستان مهاجرت پذیر معروف بود نزدیک به دو دهه است که به دلیل ورشکستگی برخی از صنایع و واگذاری برخی از صنایع و بلاتکلیفی تعدادی از آنها و همینطور بی توجهی به ظرفیت گردشگری شهرستان و نداشتن راه مناسب، آب مناسب و از بین رفتن زیرساخت های شهرستان بعد از زلزله 1369 دچار مشکلاتی است. 
اما اگر این مشکلات برطرف شود رودبار می تواند مکانی برای رشد و توسعه استان گیلان باشد.
نماینده مردم رودبار تاکید کرد: رودبار زمینه ارتقاء دارد مثلا اگر شما زغال سنگ سنگرود را ببینید تا پیش از سال 1370 نزدیک به چهار تا پنج هزار نفر در این معدن کار می کردند ولی امروز با همه تاسیسات و امکانات رها شده است و ما در کشور روی معادن زغال سنگی سرمایه گذاری کردیم که حداقل زغال را هم ندارند و کیفیت این زغال را هم ندارند.
 با توجه به وجود راه آهن قزوین_رشت شرایط مناسبی برای احیای مجدد معدن زغال سنگ سنگرود وجود دارد و می تواند زمینه فعالیت کارگران سه تا بخش در شهرستان رودبار  فراهم شود و مردم از امکانات و رفاه خوبی برخوردار باشند و همچنین مردم از امکانات بهداشت و درمان خوبی برخوردار باشند.
در بحث گردشگری ما مناطقی داریم مثل داماش گیلان تنها گل سوسن چلچراغ ایران در این منطقه رشد می کند ولی متاسفانه در زمان رویش گیاه در منطقه امکانات گردشگری وجود ندارد به خاطر اینکه در منطقه روی این موضوع کار نشده است.
آب و هوای منطقه داماش شهرستان رودبار و با شهر پائین دستی آن که نزدیک ترین شهر لوشان است تفاوت دمایی زیادی وجود دارد یعنی اگر در بالادست دما 15 درجه است در لوشان در تابستان دما 35 درجه یا 38 درجه است. 
این شرایط برای همه گردشگران داخلی و خارجی می تواند جذاب باشد.
 
همینطور در توت کابن هوا 35 درجه است و در فاصله کمی در سی دشت دما 16 درجه است. در سلان سر رستم آباد همینطور.
چون این مناطق معرفی نشدند و زیرساخت ها ایجاد نشده گردشگری در این مناطق پانگرفته است.
در بحث صنعت شهر صنعتی لوشان و خرشک توتکابن دومین شهر صنعتی گیلان است و الان حدود سی و پنج تا چهل کارخانه در این منطقه فعال است و حدود همین تعداد کارخانه ام نیمه فعال و تعطیل است.
اگر این مشکلات این کارخانجات در زمینه گردش مالی به وسیله تسهیلات حل شود می توانند به چرخه تولید بازگردند و مشکل اشتغال را در منطقه حل کنند.
در حوزه کشاورزی هم ما چند محصول استراتژیک داریم زیتون رودبار نیاز به کمک و توجه دارد. بسیاری از محصولات مثل فندق ، برنج در منطقه رستم آباد اگر از تسهیلات کم بهره برخوردار باشند قطعا جاذبه بیشتری خواهد داشت و نه تنها استان که حتی در سطح ملی می توانند نقش آفرینی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار