حسین محمدی با اشاره به اینکه عشایر همدان ۳۰۰۰ خانوار هستند، بیان کرد: در مراتع قشلاقی به علت وجود چشمه‌ها و رود‌ها مشکلی در زمینه آب عشایر وجود ندارد، اما در دشت‌ها مشکل دارند که به صورت سیار به آن‌ها آبرسانی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 09 June 2020
مدیر امور عشایری استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر عشایر در مراتع استان مستقر هستند، گفت: در مراتع آب و چشمه وجود دارد و عشایر مشکل آب ندارند، اما در دشت‌ها با مشکل آب مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، محمدی با اشاره به اینکه عشایر در ۷۲ سامانه عرفی استان مستقر هستند، اظهار کرد: معمولاً عشایر به مدت یک تا سه ماه در مراتع قشلاقی استان همدان مستقر می‌شوند و بعد از آن برای حفظ ظرفیت مراتع به دشت‌ها و پایین دست کوچ کرده و از زمین‌های کشاورزی برای چرای دام‌های خود استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عشایر همدان ۳۰۰۰ خانوار هستند، بیان کرد: در مراتع قشلاقی به علت وجود چشمه‌ها و رود‌ها مشکلی در زمینه آب عشایر وجود ندارد، اما در دشت‌ها مشکل دارند که به صورت سیار به آن‌ها آبرسانی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه اولویت آبرسانی سیار با عشایر دارای پروانه است، خاطرنشان کرد: عشایر استان چند گروه هستند، بعضی از عشایر اصلاً پروانه چرا ندارند که عشایر گسسته نامیده شدند و مرتعی ندارند به همین علت در نقاط مختلف پراکنده هستند. البته به این دسته از عشایر آبرسانی و خدمات ارائه می‌شود، اما اولویت با عشایر دارای پروانه چراست.

مدیر امور عشایر استان همدان با تأکید بر اینکه دام عشایر ۴۷۰ هزار رأس است، یادآور شد: عشایر تنها ۱۰ درصد از مراتع استان همدان را استفاده می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار