کد خبر: ۸۶۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴ 15 June 2020

به گزارش تابناک خوزستان به نقل از فارس، حدود ۴ سال است پلی شناور به منظور  برقراری ارتباط  بین دهستان عنافچه و شهر ملاثانی بر روی رودخانه کارون نصب شده است اما هر بار با بالا آمدن آب این پل زیر آب رفته و راه ارتباطی ۳۱ روستای عنافچه قطع می‌شود و پس از هر مرتبه که این پل زیر آب می‌رود مسؤولان وعده زمانی دو ماهه یا سه ماهه را برای احداث پل می‌دادند.

سرانجام چهارم اسفندماه سال گذشته بود که این وعده‌ها محقق شد و با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرستان باوی، کلنگ ساخت این پل زده شد و قرار است تا زمان احداث پل ثابت، تردد اهالی عنافچه از روی پل شناور صورت گیرد.

با گذشت چهارماه از آغاز عملیات اجرایی ساخت این پل، روند پیشرفت کار کند است و همین مسئله سبب نگرانی اهالی عنافچه شده است.

مشکلات پل شناور

یکی از اهالی دهستان عنافچه به خبرنگار فارس می‌گوید: در سال‌های گذشته به‌صورت موقت یک پل شناور روی رودخانه کارون نصب شده بود که با هر بار بالا آمدن آب راه دسترسی مردم به شهر ملاثانی قطع می‌شد و دانش اموزان برای تردد روزانه خود با مشکل مواجه می‌شدند.

وی می‌افزاید: امیدوار بودیم که عملیات ساخت پل ثابت با سرعت طبیعی پروژه‌‌های عمرانی پیش رود تا مشکلات ۱۴ هزار نفر از اهالی عنافچه به‌سرعت پایان یابد اما با وجود تجهیز کارگاه هنوز کارهای اجرایی آغاز نشده است.

اوی بیان می‌کند: با این وجود انتظار داشتیم که تا زمان بهره برداری از پل ثابت، پل شناور پابرجا بماند اما متأسفانه از اوایل فروردین نیز این پل هم مسدود شده است.

پل شناور مسدود است

علیرضا ورناصری، فرماندار شهرستان باوی نیز با اشاره به کلنگ زنی پل عنافچه می‌گوید: نباید روند اجرای پروژه‌های عمرانی به گونه‌ای باشد که کلنگ زنی کنیم و بعد پروژه را رها کنیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت کار در پروژه پل ثابت عنافچه کند است، اظهار می‌کند: پس از اینکه کلنگ این پروژه در اسفند سال گذشته به زمین زده شد، کارگاه تجهیز شد اما هم اکنون کارها خیلی کند پیش می‌رود و این موضوع سبب نگرانی مردم شده است.

فرماندار باوی با اشاره به مشکلات پل شناور عنافچه عنوان می‌کند: پس از سقوط یکی از کارکنان وظیفه ارتش به داخل رودخانه کارون، ترمیم پل شناور عنافچه متوقف شده و این پل را هم باید دوباره راه اندازی کنیم.

وی با تأکید بر این موضوع که پل شناور عنافچه دوباره باید راه اندازی شود، بیان می‌کند: پل ثابت قرار است سه ساله ساخته شود و اگر پل شناور جمع آوری شود، تردد 14 هزار نفر از اهالی عنافچه با اختلال مواجه خواهد شد.

پیگیر حل مشکل هستیم

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس نیز با بیان اینکه پیگیر حل مشکلات در روند ساخت پل ثابت عنافچه هستیم، می‌گوید: پل شناور عنافچه باید به‌صورت موقت راه اندازی شود تا بتوان کارهای اجرایی پل ثابت را پیگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پل ثابت عنافچه به طول 426 متر و 9.5 متر قرار است در مدت زمان 36 ماه روی رودخانه کارون ساخته شود؛ همچنین اعتبارات مورد نیاز برای ساخت این پل 49 میلیارد تومان است که از محل اعتبارات استانی تأمین می‌شود.

نوع پل ملاثانی به عنافچه از مدل باکس فلزی است و هدف از احداث آن اتصال روستاهای مسیر عنافچه در غرب کارون به شهرستان باوی (ملاثانی) در شرق کارون است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار