با تلاش اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان نور، مراسم تجلیل و بزرگداشت «علی دیوسالار» از اساتید موسیقی بومی محلی غرب مازندران در شهرستان نور گروه فرهنگی وهنری: موسسه فرهنگی هنری آرمان ایزدشهر، شورای اسلامی و شهرداری رویان مراسم تجلیل و بزرگداشت هنرمند نامی و برجسته «علی دیوسالار» از اساتید موسیقی بومی محلی غرب استان مازندران 25 خرداد ماه 99 در تالار فرهنگ شهرستان نور برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲ 16 June 2020

به گزارش تابناک مازندران، با تلاش اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان نور، مراسم تجلیل و بزرگداشت «علی دیوسالار» از اساتید موسیقی بومی محلی غرب مازندران در شهرستان نور گروه فرهنگی وهنری: موسسه فرهنگی هنری آرمان ایزدشهر، شورای اسلامی و شهرداری رویان مراسم تجلیل و بزرگداشت هنرمند نامی و برجسته «علی دیوسالار» از اساتید موسیقی بومی محلی غرب استان مازندران 25 خرداد ماه 99 در تالار فرهنگ شهرستان نور برگزار شد.

برگزاری مراسم تجلیل از علی دیوسالار در شهرستان نور
 
برگزاری مراسم تجلیل از علی دیوسالار در شهرستان نور
 
برگزاری مراسم تجلیل از علی دیوسالار در شهرستان نور
 


بر اساس این گزارش، مراسم تجلیل و بزرگداشت «علی دیوسالار» از اساتید موسیقی بومی محلی غرب استان مازندران با همت اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان نور، موسسه فرهنگی هنری آرمان ایزدشهر، شورای اسلامی و شهرداری رویان 25 خرداد ماه 99 در تالار فرهنگ شهرستان نور با حضور داوود فلاح ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور، قوام الدین بینایی پژوهشگر و محسن بینایی مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری آرمان ایزدشهر، اعضای شورای اسلامی و شهردار رویان، تنی چند از اساتید موسیقی استان مازندران، پژوهشگران و شهروندان علاقمند به هنر موسیقی بومی محلی مازندران در تالار فرهنگ شهرستان نور برگزار شد.


داوود فلاح رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در این مراسم به ارایه مطالبی در باره موسیقی بومی محلی مازندران پرداخت و گفت:

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نور بستر را برای حضور تمامی هنرمندان مهیا کرده است و هر جوان و نوجوانی چه دختر یا پسر می تواند با اتکا به این اداره و ارتباط با هنرمندان برجسته راه رشد و تعالی را برای خود فراهم سازد.
وی با ارایه این مطلب که بنده به عنوان متولی فرهنگ و هنر این شهرستان برای ارتقای هنری جوانان این شهرستان فرش زیر پایشان می شوم تا بر روی من قدم بگذارند و به قله های رشد و افتخار برسند. افزود: شهرستان نور با داشتن بزرگانی چون شیخ فضل الله نوری وعلامه محدث نوری، نیمایوشیج و استاد بنان و ابوالحسن خان صدیقی و دیگر علما، دانشمندان و هنرمندان این سرزمین... ظرفیت های بالایی برای ترقی والگو قراردادن دارد. ادامه داد: ما باید در کنار هم بودن را بهتر از گذشته تمرین کنیم، اگرنتوانیم مابین خود اتحاد ایجاد کنیم نمی توانیم به قله های ترقی فرهنگ و هنر دست پیدا کنیم.

برگزاری مراسم تجلیل از علی دیوسالار در شهرستان نور+ گزارش تصویری
 
برگزاری مراسم تجلیل از علی دیوسالار در شهرستان نور+ گزارش تصویری
 
برگزاری مراسم تجلیل از علی دیوسالار در شهرستان نور+ گزارش تصویری
 
برگزاری مراسم تجلیل از علی دیوسالار در شهرستان نور+ گزارش تصویری
 


داوودی ادامه داد: مراسم تجلیل امروز درحقیقت نشانگر یک تمرین کنار هم بودن و وحدت ماست و استاد علی دیوسالار این هنرمند برجسته یک فرد خودساخته در عرصه ی موسیقی بومی محلی غرب مازندران محبوب مردم منطقه است که در این مراسم ابتدا از مقام ها و ریز مقام های موسیقی غرب مازندران مطالبی را ارایه خواهند کرد و سپس به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور ضمن تشکر از حضور اساتید موسیقی استان آقایان محمدرضا اسحاقی، نورالله علیزاده و محسنی راد و فرهیختگان استان و مسئولان شهری و فرهنگی شهرستان نور در این مراسم افزود: استاد علی دیوسالار، قریب به پنجاه سال در رشته موسیقی فعالیت دارد و در حال حاضر هدایت گروه موسیقی همدل را در شهرستان نور بر عهده دارد.


گفتنی است که اجرای تک نوازی خنیاگر موسیقی مازندران استاد محمدرضا اسحاقی گرجی و اجرای استاد محسنی راد نوازنده به همراه استاد نورالله علیزاده از خوانندگان بنام و صدای ماندگار استان مازندران از دیگر برنامه های این مراسم بود که به عنوان بخش ویژه مراسم مورد استقبال حاضرین در همایش قرار گرفت.


درپایان این مراسم ضمن پرده برداری از تصویر استاد «علی دیوسالار» با حضور مسئولان شهری و فرهنگی شهرستان نور و اساتید موسیقی مازندران، با اهدای جوایز و لوح سپاس از این هنرمند موسیقی بومی محلی غرب استان مازندران تجلیل به عمل آمد.

 

برگزاری مراسم تجلیل از علی دیوسالار در شهرستان نور+ گزارش تصویری
 
برگزاری مراسم تجلیل از علی دیوسالار در شهرستان نور+ گزارش تصویری
 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
اما مطلع به شخصی گفته می شود که به نحوی دیگر ، غیر از مشاهده مستقیم ، از وقوع جرم آگاه شده است.

فراخواندن هر کدام از این ها به دادگاه تحت عنوان مخصوص به خود انجام می شود و مجازات شهادت کذب با مطلع کاذب متفاوت است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
شاهد کسی است که بطور مستقیم ناظر واقعه بوده و همه چیز را از نزدیک دیده است ولی مطلع کسی است که بطور غیر مستقیم در جریان امور قرار گرفته و از نزدیک واقعه را مشاهده نکرده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
بنیاد وکلا 02142818
تفاوت اول شاهد و مطلع همینطور که از اسم آن پیداست براساس نوع آگاهی هست که از آن موضوع پیدا می‌کنند شاهد به صورت عینی قضیه رو دیده اما مطلع صرفا از آن موضوع مطلع شده، شاهد باید براساس ماده ی ۱۷۷ قانون مجازات اسلامی دارای شرایطی باشد مثلا در قضیه ذی نفع نباشه و با طرفی که بر علیه اون شهادت میده خصومت نداشته باشه و سایر شرایطی ک آن ماده اعلام کرده امامطلع اصولا لازم نیست ک شرایط ماده ی ۱۷۷ را داشته باشه، براساس قانون دادرس می‌تواند براساس شهادت شود رای صادر کنه اما صرفا ب استناد اطلاعات اهالی محل در پرونده های کیفری نمی‌توان رای صادر کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار