معاون اداره محیط زیست اصفهان :
تابناک: معاون نظارت وپایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان سهم خشکسالی در خشکی زاینده رود و تالاب گاوخونی در مقایسه با سایر عوامل را تنها بین 15تا 20 درصد برآورد کرد.
کد خبر: ۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳ 28 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، خشکی زاینده رود درد مشترک این روزهای نه تنها خطه اصفهان بلکه تمام ایران است و بدین سبب کارشناسان همواره به این موضوع تاکید می کنند که علاوه بر کاهش بارش های آسمانی در حوضه آبخیز زاینده رود، سوء مدیریت منابع آب ، برداشت های بی رویه و بارگذاری خارج از توان به همراه هدر رفت بی حد و حصرآب، دلیل واقعی خشکی بزرگترین جریان سطحی منطقه مرکزی ایران و نابودی تالاب بین المللی گاوخونی است.

سعید یوسف پور در دوره آموزشی بهداشت و حفاظت محیط زیست فرهنگیان استان اصفهان با بیان اینکه در روند توسعه به محیط زیست توجه نشده است ،افزود: معضلات متعدد و متنوع محیط زیست ناشی از در اولویت قرار نداشتن محیط زیست در برنامه ریزی های گذشته است.

وی تصریح کرد: شرایط محیط زیست امروز جهان ناپایدار است و با تغییرات اقلیمی رژیم بارش از برف به باران تغییر پیدا کرده است.

وی با اشاره به روند روز افزون خشکسالی و کم آبی در جهان گفت: گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی باعث بروز معضلات بزرگی در سال های اخیر بویژه در کشور ما شده است.

وی با اشاره به اهیمت آموزش مباحث زیست محیطی گفت: آموزش های صحیح زیست محیطی در حل بسیاری از این معضلات مؤثر است.

یوسف پور با اشاره به اینکه مسولیت ما در برابر نسل آینده سنگین است گفت: باید در این زمینه به وظیفه خود یعنی حفظ محیط زیست عمل کنیم.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان اصفهان با اشاره به نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی گفت: آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده حرف اول را می زند و باید نگاه جدی تری به محیط زیست داشته باشد.

امامی عضو انجمن ایرانی سلیاک نیز در این جلسه گفت: سلیاک یا حساسیت به گندم، جو و چاودار یک بیماری مزمن روده باریک است که با سوء جذب ناشی از عدم تحمل گلوتن موجود در این غلات همراه است.

وی با بیان اینکه این بیماری در ایران یک درصد مشابه اکثر کشورهای جهان است تصریح کرد: محیط زیست و آلودگی ها محیطی زیستی همانند هوا در این بیماری تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه سلامت افراد با سلامت محیط زیست ارتباط تنگاتنگی دارد گفت: تخریب طبیعت و محیط زندگی از عوامل مهم بروز این بیماری است.

محمدکوشا فر مدرس دانشگاه نیز با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست گفت: توجه نکردن به محیط زیست باعث توسعه ناپایدار می شود که برای نسل های آینده خطرناک است.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در این زمینه گفت:کشور نیاز به تحول محیط زیستی دارد و ایجاد این تحول بر عهده آموزش و پرورش است که اهمیت موضوع را دو چندان کرده است.

دوره آموزشی بهداشت و حفاظت محیط زیست ویژه فرهنگیان، طرح معلمان و مروجان به مدت دو روز در یکی از مدارس ناحیه یک آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار