کد خبر: ۸۷۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸ 06 July 2020

بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان در خصوص ویدئوی منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر ادعای گرو گرفتن جسد یک متوفی مبتلا به کرونا در قبال پرداخت هزینه درمان، در اطلاعیه‌ای توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان، در این اطلاعیه که امروز (۱۵ تیرماه) صادر شده، آمده است: "در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی توسط همسر بیمار متوفی کرونایی و ادعای گرو گرفتن جسد متوفی در قبال پرداخت هزینه درمان در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان، ضمن عرض تسلیت به این خانواده، لازم است مطالبی را برای روشن شدن موضوع به اطلاع شهروندان فهیم برسانیم:

بر اساس دستورالعمل پذیرش بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ صادره از سوی وزارت بهداشت و درمان، بیمار در بدو ورود به بیمارستان در واحد پذیرش تشکیل پرونده بستری داده و در همان زمان به همراه بیمار اطلاع داده می‌شود که بیمه پوشش‌دهنده بیمار (بیمه تکمیلی ایران) فاقد قرارداد با بیمارستان می‌باشد و برای جلوگیری از محاسبه و پرداخت هزینه به صورت آزاد باید پیگیر موضوع از سوی بیمه متبوع باشند که متاسفانه این مساله از سوی همراه بیمار نادیده گرفته شده است.

بیمار در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه پذیرش شده و به مدت شش روز در بخش داخلی زنان اتاق دو تخته و پس از آن به مدت ۱۱ روز در اتاق ایزوله بخش آی‌سی‌یو بستری شده و تمامی خدمات مشاوره پزشکی و اقدامات درمانی اعم از عفونی، داخلی، قلب و بیهوشی توسط متخصصان مربوطه صورت گرفته و داروهای مورد نیاز برای بیمار تجویز و به مصرف وی رسیده است.

دلیل بالا بودن صورتحساب بیمار، به علت محاسبه خدمات درمانی به صورت آزاد است که در بدو ورود به اطلاع همراه بیمار رسانده شده بود.

شایان ذکر است که این هزینه‌ها بر اساس کتاب تعرفه ارزش‌گذاری مبتنی بر خدمات و مراقبت‌های درمانی جمهوری اسلامی ایران تدوین‌شده توسط وزارت بهداشت و درمان صادر گردیده و هیچگونه هزینه مازاد و اضافی از بیمار اخذ نشده است و مستندات مربوط به صورتحساب صادره مبین این موضوع بوده و قابل ارائه در مراجع حقوقی ذیصلاح می‌باشد.

در زمان اخذ رسید صندوق با توجه به بالا بودن مبلغ، هزینه‌ای از همراه متوفی دریافت نگردیده و صرفا جهت ترخیص جسد، یک جلد سند ملکی به عنوان ضمانت نزد واحد ترخیص تحویل شده است.

بیمار متأسفانه در تاریخ ۱۶ خردادماه در ساعت ۲۳:۴۸ فوت کرده و در ساعت ۰۰:۰۵ بامداد ۱۷ خردادماه جسد وی به سردخانه بیمارستان منتقل شده و در همان روز تمامی امور اداری پرونده بستری تکمیل و جهت ترخیص به واحد درآمد ارسال شده است.

علت تاخیر در تحویل جسد به دلیل تعلل خانواده متوفی جهت ارائه ضمانت‌نامه و یا پرداخت هزینه بوده است و جسد دو روز بعد در ۱۹ خردادماه در ساعت ۱۰:۳۰ از سردخانه بیمارستان به محل آرامستان امام رضا(ع) منتقل شده است.

لازم به ذکر است مطابق همین دستورالعمل، در سازمان‌های درمانگر دولتی، ترخیص بیمار یا متوفی از بیمارستان صرفا پس از تسویه حساب کامل صورت می‌پذیرد اما این بیمارستان به منظور همکاری با خانواده متوفی هیچگونه وجهی از این خانواده داغدار دریافت نکرده است و برای همکاری مضاعف با ایشان فرم صورتحساب بیمار به لحاظ رعایت سیستم ارجاع، به اداره بیمه متبوع تحویل شده است.

لذا با توجه به توضیحات ارائه شده توسط آقای دکتر کوتی مدیریت بیمارستان که در متن فیلم به کرات مورد اتهام قرار گرفته است، به استحضار می‌رساند هیچگونه تخلف مالی در خصوص فرآیند پذیرش، درمان و تحویل جسد متوفی صورت نپذیرفته و این بیمارستان با توجه به تهمت و افترای نسبت داده شده و همچنین نادیده گرفتن زحمات تیم درمانی برای بیمار متوفی با هماهنگی اداره امور حقوقی دانشکده علوم پزشکی آبادان دادخواست اعاده حیثیت از سوی دادستانی محترم شهرستان را خواهد داشت.

مدیریت روابط عمومی این دانشکده نیز همچون گذشته از شهروندان عزیز تقاضا دارد که به مطالب و کلیپ‌های منتشره در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که موجب تشویش اذهان عمومی و جریحه‌دار کردن احساسات همشهریان عزیز می‌شوند، توجه نکنند و عنایت داشته باشند با توجه به اینکه دانشکده علوم پزشکی آبادان و به تبع آن بیمارستان‌های تابعه، کاملا دولتی بوده و تمام قوانین دولتی بر آن حاکم است لذا محاسبه تمام هزینه‌های صادره در صورتحساب بیماران بر اساس تعرفه‌های دولتی خواهد بود."

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار