کد خبر: ۸۷۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵ 09 July 2020

اجتماع مجازی دختران انقلاب با عنوان دختران حاج قاسم عصر امروز پنجشنبه ۱۹ تیرماه با سخنرانی حجج اسلام پناهیان و بی‌آزار تهرانی و مدیحه‌سرایی امیر عباسی و با حضور خانواده‌های شهیدان محسن حججی، ابراهیم هادی، صیادشیرازی، رسول خلیلی، مجید قربانخانی، اصغر وصالی، محمدحسین حدادیان، احمدی‌روشن، مرتضی کریمی و سیدجعفر حسینی در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی سخنران مذهبی در این مراسم با اشاره به اینکه عفاف و حجاب از سرمایه‌های ارزشی ایرانیان است، اظهارداشت: براساس مطالب شهید مطهری و بیانات مقام معظم رهبری مسئله حجاب در گذشته ملی ما وجود داشته است و با ظهور اسلام در جزیره‌العرب، حجاب ایرانیان تثبیت شد یعنی قبل از اسلام، بانوان ایرانی مزین به حجاب بودند.

وی اضافه کرد: برخی این روزها شبهه ایجاد می‌کنند که حجاب در کجای قرآن مطرح شده است و یا در صدر اسلام حجاب بوده است یا نه؟ در حالی که در شان نزول آیات ۵۱ به بعد سوره مائده داریم که بانویی در سال دوم هجرت، برای تهیه طلا به بازار رفته بود و یهودی از او خواست تا حجابش را بردارد و یهودی دیگری به او تعرض کرد تا حجابش برداشته شود که مسلمانی این را برنتافت و موجب درگیری شد و پیامبر هم در قبال این ماجرا یهود را سرزنش کرد اما این واقعه نشان می‌دهد که حجاب در صدر اسلام هم بوده است.

حجاب در ۷ آیه قرآن مطرح شده است
بی‌آزار تهرانی  با بیان اینکه در روایت داریم اگر دختر دار شدید، به او سوره نور را بیاموزید، گفت: در این سوره و در مجموع قرآن، ۷ آیه درباره حجاب وجود دارد که نشان از اهمیت دین به این موضوع است و در روایات و سیره اهل بیت نیز در خصوص حجاب مطالب بسیاری داریم که به صورت مصداقی به موضوع حجاب پرداخته‌اند. 

این سخنران مذهبی تصریح کرد: امروز هم جریان صهیونیست بین‌المللی و مسیحیت تبشیری در مسیر زدن این ارزش‌ها هستند.

بدحجابی نقص ظاهری است که باید رفع شود
وی با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی در بیانی تمام دختران انقلاب را در یک سبد قرار داد و فرمودند فراجناحی نگاه کنید و با دعوت از آن‌ها، این قشر را جذب کنید، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی مشهور خود می‌فرمایند دخترانی اینجا هستند که نقص ظاهری دارند یعنی ایشان بدحجابی را نپذیرفتند بلکه آن را نقص ظاهری دانستند که باید رفع شود.

وظیفه حاکمیت اسلامی در برابر منکرات
بی‌آزار تهرانی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرماید حاکمیت اسلامی وظیفه دارد در برابر منکرات بایستد که بی‌حجابی یکی از آن‌هاست که دشمن در این خصوص هم برنامه‌ریزی کرده است و می‌گوید اگر این ستون فقرات را بزنیم، کار تمام است.

این سخنران مذهبی گفت: حاج قاسم وجودش را برای حرم و عزت سرزمین گذاشت و حرفش این است که دفاع از حرم امروز برای دختران کشور، حفظ حریم محرم و نامحرم  است و سرمایه شما حجاب برتر است که باید برای حفظ آن در برابر دژ مستحکم دشمن بایستید.

مطالبه شهدا از زنان کشور
وی اضافه کرد: تمام شهدای دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت، هسته‌ای، دفاع از وطن در وصیت‌نامه خود مطالبه کرده‌اند که حجاب و عفاف مدنظر قرار گیرد و این خواسته تمام شهدا از زنان کشور است.

بی‌آزار تهرانی در پایان سخنان خود گفت: دشمن برنامه دارد شجره طیبه خانواده که ریشه آن بانوان هستند، بزنند که اگر رخ دهد، کانون ارزش را از دست خواهیم داد لذا باید با صلابت بایستیم.

درخواست دختر حاج قاسم از دختران و زنان ایران
براساس این گزارش، زینب سلیمانی دختر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در این همایش طی تماس تلفنی اظهارداشت: حجاب زینت زن است و گوهر وجودی زن است. زنان کرامت بالایی دارند که فرزندانی تربیت می‌کنند که در آینده شهید می‌شوند و در سرنوشت کشور تاثیرگذار خواهند بود.

وی با بیان اینکه ما در کشور دچار بی‌حجابی نیستیم بلکه بد حجابی داریم، گفت: بعد از شهادت پدر بسیاری به من پیام دادند که چادری شده‌اند که نشان از برکت خون شهداست. هرجا حجاب دختران ما لرزیده است به دلیل دوگانگی فرهنگ غرب و ایرانی است و خانواده‌ها در آن دخیل هستند که می‌بینیم، مادر چادری است اما دختر بدحجاب است و می‌گوید چادر را دوست ندارد در حالیکه حجاب برای خود ما نیز مفید است و زمانی که ازدواج می‌کنیم دوست داریم دختران و زنان دیگر دربرابر همسر ما حجاب داشته باشند.

سلیمانی اضافه کرد: از دختران و بانوان می‌خواهم با یکدیگر وحدت داشته باشند و چادری و بی چادر با هم وحدت داشته باشند و ارتباط باهم داشته باشند که در اثر همین ارتباطات بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد زیرا دشمن نیز به دنیال ایجاد تفرقه میان جوانان و مردم است.

در ادامه این مراسم امیر عباسی مداح اهل بیت به شعرخوانی درباره حجاب پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار