معاون کل وزارت بهداشت گفت: تاکنون به دلیل شدت فداکاری و فعالیت زیاد، سه نفر از پرسنل بیمارستان بقیة‌الله شهید و بیش از ۷۰ پرسنل هم به بیماری کرونا مبتلا شدند.
کد خبر: ۸۷۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶ 12 July 2020

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در بازدید از بیمارستان بقیة‌الله تهران گفت: جهت بازدید و تشکر به بیمارستان بقیة‌الله آمدم؛ بیمارستان بقیة‌الله وابسته به سپاه پاسداران است و با پشتیبانی که سپاه انجام داد، یکی از چند بیمارستان اصلی و خیلی مهم ما در کشور بود که در دوران اوج کرونا به پذیرش 550 بیمار هم رسیده است.

وی ادامه داد: پرسنل این بیمارستان با فداکاری در تمام سطوح حضور داشتند و فقط مختصص عفونی و داخلی نبود بلکه متخصصان کلیه و سرطان و ... کمک کردند.

حریرچی اضافه کرد: متأسفانه تاکنون به دلیل شدت فداکاری و فعالیتی که داشتند، سه نفر از پرسنل بیمارستان بقیة الله شهید و بیش از ۷۰ پرسنل هم به بیماری کرونا مبتلا شدند.

وی ادامه داد: در همین بخش یک پرستار با ۲۲ سال سابقه، یک متخصص قلب، یک فوق تخصص سرطان، دو نماینده مجلس و یکی از سرداران و کلی مردم عادی، کارمند و کسبه بستری هستند.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه در یک دوگانه بیماران کرونایی و عادی درگیر هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر درست است که بیمارستان‌ها با تمام قوا آماده هستند اما بسیاری از بیماران سرطانی، قلبی و دیابتی در اسفند، فروردین و اردیبهشت مراجعه نکردند و اکنون باید خدمات را ارائه دهیم.

وی افزود: وقتی کرونا نبود از نظر تخت آی‌سی‌یو مشکل داشتیم البته ۱۵۰۰ تخت آی‌سی‌یو اضافه کردیم اما کافی نیست و از مردم عزیز خواهش می‌کنیم با توجه به اینکه پیش‌بینی‌های روز دنیا می‌گوید که از اواخر شهریور و مهر با تشدید بیماری مواجه خواهیم بود، پرسنل بهداشتی و درمانی را برای سلامت خودشان حفظ کنند.

حریرچی تأکید کرد: یکی از استراتژی‌های بزرگ بین المللی تمرکز بر گروه‌های خاص، افراد پیر و افرادی دارای بیماری خاص و همچنین کادر درمانی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار