سرنوشت برخی از اطرافیان رئیس دولت اصلاحات و زنان اصلاح طلب در نوع خود جالب و عبرت آموز است.
کد خبر: ۸۷۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ 12 July 2020

ی

ک عکس قدیمی به تازگی در شبکه‌های اجتماعی بازنشر داده شده که مربوط به محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری است که وسط حلقه‌ای از زنان که عموما خبرنگار هستند، ایستاده است؛ در این عکس ۵ نفر حضور دارند که ارتباط خوبی با خاتمی و بدنه اصلاحات داشتند که بعد از مدتی همکاری با اصلاح‌طلب‌ها از ایران رفته‌ و اکنون در حال همکاری با سیستم‌های خبری و اطلاعاتی غرب هستند.

 

بیشتراز  ۲ دهه پیش جمعی از سیاسیون (عموما چپ‌های سابق) به فعالیت‌های سیاسی خود عنوان "اصلاح‌طلب" را دادند و به گونه‌ای در این سال‌ها در منصاب کلان کشور از جمله ریاست‌ جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر عمل کردند که بسیاری از رسانه‌ها به آنها لقب "اپوزیسیون داخلی" و بعضی نیز "برانداز داخلی" دادند.  کنفرانس برلین، فتنه ۱۸ تیر و کوی دانشگاه، قتل‌های زنجیره‌ای و ایجاد بستر برای "سنگربندی دشمن" در رسانه‌های اصلاح‌طلب داخلی، استعفای دسته‌جمعی نمایندگان مجلس ششم و در سالیان اخیر نیز فتنه ۸۸ و حضور و فعالیت در اجتماعات ضددینی و فراقانونی فتنه و حمایت از سران فتنه، از جمله بارزترین مصداق‌ها برای دریافت آن لقب‌ها بوده‌اند. 

بسیاری از افراد این تشکیلات در این سال‌ها از کشور خارج شده و به فعالیت‌های ضددینی و ضدایرانی در همکاری با نهادهای غربی پرداختند و بعضی از آنها هم مانند مسیح علینژاد به عنوان پرستو عمل کرده و با خارج شدن از ایران به صورت علنی با نهادهای اطلاعاتی غربی همکاری خود را انجام داده است. این عکس مثال بسیار خوبی برای نشان دادن ۵ نفر از نزدیکان اصلاح‌طلب است که بعد از خروج از کشور، به فعالیت علیه ایران اقدام کردند.

 

۱. معصومه علی نژاد

معصومه علی نژاد قمی معروف به مسیح علی نژاد خبرنگاری را از سال ۱۳۷۸ با کار در روزنامه همبستگی آغاز کرد و بعد از آن کار خبرنگاری را در خبرگزاری ایلنا ادامه داد و در روزنامه های شرق، بهار، هم میهن و اعتماد ملی هم فعالیت داشته است. علی نژاد در مجلس شورای اسلامی ششم و هفتم خبرنگار پارلمانی بود و با بسیاری از سران اصلاحات رابطه خیلی نزدیکی داشت. 

علی نژاد مدتی بعد از ممانعت از ادامه فعالیتش به عنوان خبرنگار پارلمانی در مجلس هفتم به دلیل انتشار اسناد حقوق نمایندگان که اسناد رسمی کشور محسوب می شوند، به انگلیس و اسپانیا رفت. پیش از فعالیت جریان فتنه در سال ۸۸ وی هر از گاهی به ایران می‌آمد، اما سال ۸۸ برای همیشه از ایران رفت و فعالیت‌های ضدایرانی خود را مانند راه‌اندازی صفحه آزادی یواشکی زنان در فضای مجازی و راه‌اندازی کمپین‌هایی مانند کمپین چهارشنبه های سفید و دوربین ما اسلحه ما را علنی دنبال کرد.

اسناد منتشر شده دروب سایت ویکی لیکس نشان می‌دهد که مسیح علینژاد یکی از منابع اطلاعاتی مهم وزارت امورخارجه آمریکا بوده و برای او از عنوان" strictly protect" به معنی تحت حفاظت شدید استفاده شده است. 

 

۲. فریبا داوودی مهاجر

فریبا داوودی مهاجر از اعضای دفتر تحکیم وحدت بود که در دولت اصلاحات سمت‌هایی از جمله مشاور رئیس جمهور در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، مشاور وزیر علوم، مشاور وزیر ارشاد و مدیر کل امور زنان وزارت کشور! را نیز تجربه کرد. داوودی‌مهاجر که بعدها مرتکب جرم سیاسی و امنیتی نیز شد پس از حوادث انتخابات سال ۸۸ از کشور خارج شد و به آمریکا رفت.

وی در بسیاری از سایت‌های ضد انقلاب مانند روز، گویانیوز و گذار وابسته به سازمان سیا مطلب می‌نویسد و به گفته خودش برای نوشتن مقالات ضد ایرانی در این سایت‌ها مبالغی دریافت می‌کند. داوودی‌مهاجر اکنون در آمریکا خود را فعال حقوق بشر و مدافع حقوق زنان اعلام می‌کند و جلوی دوربین صدای آمریکااقدام به کشف حجاب کرده است.

 

۳. رکسانا صابری

 

رکسانا صابری روزنامه‌نگاری ایرانی-آمریکایی بود که از سال ۸۳ به ایران آمد و برای سال‌ها به عنوان روزنامه‌نگار برای شبکه خبری آمریکایی (FSN)  و بی‌بی‌سی و به عنوان روزنامه نگار مستقل فعالیت کرد. صابری به عنوان "مترجم" در مجمع تشخیص مصلحت نظام کار می‌کرده و در پی جمع‌آوری "اسناد محرمانه" درباره حمله عراق به آمریکا بود که در سال ۸۷ به اتهام جاسوسی به نفع ایالات متحده دستگیر شد. 

رکسانا صابری بعد از آزادی در سال ۸۸ همچنان فعالیت خود علیه جمهوری اسلامی ایران را ادامه می‌دهد و به عنوان نمونه در کنسرتی که در آستانه انتخابات سال ۹۲ در برلین توسط سازمان‌ اطلاعاتی آلمان برای "حمایت از سران فتنه و اغتشاشات" برگزار شد، به عنوان مجری ایفای نقش کرده بود.

 

۴. نفیسه کوهنورد

نفیسه کوهنورد که اکنون خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی است و گزارش‌های ضدایرانی زیادی تهیه کرده، ابتدا با روزنامه همشهری دوران اصلاحات به عنوان خبرنگار همکاری کرد و پس از مدتی به عنوان مسئول صفحه سیاست خارجی همشهری دوران اصلاحات منصوب شد.

کوهنورد در اوایل کار خود دراین روزنامه با هزینه‌ای قابل توجه در آن زمان توجیه اقتصادی چندانی نداشت و درمیان جراید ایرانی نیز اساساً مرسوم نبود، مدت قابل توجهی به عنوان خبرنگار اعزامی به ترکیه سفر کرد. او پس از اخراج از روزنامه همشهری با روزنامه‌های شرق و اعتماد ملی همکاری کرد.

 

۵. مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا

"مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا" مدیرمسئول خبرگزاری میراث فرهنگی و همزمان به‌عنوان دبیر سرویس پارلمانی روزنامه همبستگی مشغول به فعالیت بود. وی پیش‌تر با همکاری برخی از خبرنگاران اصلاح‌طلب این خبرگزاری را راه‌اندازی کرد و از زمان اصلاحات تا دوران دولت دهم با دولت‌های مختلف همکاری کرد. او در انتخابات مجلس ششم به عنوان عضو جبهه مشارکت و عضو تحریریه روزنامه صبح امروز به مدیرمسئولی «سعید حجاریان» کاندیدا شد. 

شیخ‌الاسلامی اکنون یکی از متهمین اصلی پرونده ۶/۶ میلیارد یورویی پتروشیمی و  متهم به مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال نامشروع به مبلغ هفت میلیون دلار است  و سال ۹۶ از کشور متواری شده و مانند برخی دیگر از اختلالگران اقتصادی به کانادا فراری شده است.

منبع:مشرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار