سرمربی تیم ‌ملی دوچرخه‌سواری بانوان گفت: سعی می‌کنیم در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه‌ بهتری نسبت به قبل بگیریم اما نباید انتظار بیش از حد داشت.
کد خبر: ۸۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲ 03 September 2015

سرمربی تیم ‌ملی دوچرخه‌سواری بانوان گفت: سعی می‌کنیم در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه‌ بهتری نسبت به قبل بگیریم اما نباید انتظار بیش از حد داشت.

به گزارش ایسنا؛مریم قیاسوند درباره آغاز برنامه‌های تیم ‌ملی بانوان برای مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن بیا‌ن‌ کرد: چند تن از رده جوانان به رده سنی بز‌ر‌گسالان اضافه شدند که نفرات خوبی هستند. البته نباید خیلی انتظار بیش از حد داشته باشیم. هر قدر کار کنیم و اردوهای آمادگی هم بیشتر باشد، نتیجه‌ بهتری می‌گیریم. در صحبت‌هایی که با فدراسیون داشتم، متوجه شدم این فدراسیون برای پیشرفت بانوان تلاش دارد و سعی می‌کنیم با کمک فدراسیون در مسابقه قهرمانی آسیا نتیجه‌ بهتری بگیریم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: قرار است پنج ماه مانده به مسابقات اردوها برگزار شود که این موضوع مهمی است و قبلا چنین چیزی نداشتیم. شاید یک ماه قبل از مسابقات اردوها برگزار می‌شد، اکنون قرار شد اردو تیم ‌ملی هفته‌ جاری در تبریز آغاز شود که بیشتر حالت آمادگی عمومی دارد و در مراحل بعدی کم‌کم با توجه به توانایی که دارند و تست‌هایی که از آنها گرفته می‌شود. مشخص می‌شود چند نفر در اردو باشند و چند نفر خط بخورند.

قیاسوند در پاسخ به این پرسش که مهم‌تر‌ین نقطه ضعف بانوان که باید توجه شود چه چیزی است، تصریح کرد: مشکل بدنسازی خیلی وجود دارد. به غیر از آن باید برنامه خیلی دقیقی برای بانوان داشته باشیم. در واقع اردوهای آمادگی به طور منظم برگزار شود تا بدن‌های رکابزنان در اردوها بهتر شود و به نوعی پیشرفت کنند.

وی در پاسخ به این پرسش دیگری مبنی بر این که آیا قرار است ملی‌پوشان پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به کاپ‌های آسیایی اعزام شوند، گفت: باید در این مورد صحبت شود اما در نظر داریم که یک یا حتی دو مسابقه قبل از اعزام قهرمانی به آسیا داشته باشیم اما مشکلات مالی زیاد است و در صحبت با مدیر تیم‌های ملی و رییس فدراسیون باید دید چه تصمیمی گرفته می‌شود.

سرمربی تیم ‌ملی بانوان در مورد جلوگیری از مثبت شدن تست دوپینگ رکابزنان در مسابقات قهرمانی آسیا بیا‌ن‌ کرد: با مدیر تیم‌های ملی و قمری که صحبت کردم، گفتم قبل از اعزام به مسابقات حتما تست گرفته شود. درست است که هزینه‌های آنها زیاد است اما بهتر از این است که در مسابقات نتیجه‌ بگیرند و بعد تست‌شان مثبت شود.

وی درباره احتمال مدال‌آوری بانوان در رده سنی جوانان تصریح کرد: ترکیب تیم‌ها هر سال تغییر می‌کند و کشورهایی مانند چین، کره‌جنوبی و ژاپن روی پایه بسیار کار می‌کنند. بنا‌بر‌این سطح ر‌قا‌بت‌ها در رده سنی جوانان و بز‌ر‌گسالان هیچ فرقی ندارد. البته طی دو، سه سال اخیر در جوانان نسبت به قبل پیشرفت کرده‌ایم.

قیاسوند افزود: بر‌نامه‌ریزی باید از سن پایه و حتی پایین‌تر از نو‌جو‌ا‌نان انجام گیرد و این نکته خیلی مهمی است. کسانی که 13 – 14 ساله هستند و استعداد دارند باید مداوم رویشان کار شود تا به سن جوانان و بز‌ر‌گسالان برسند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار