شبکه المیادین لبنان به نقل از منابعی در بین عشایر عراق، از حمله به ستون نظامی آمریکا در استان صلاح الدین عراق خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳ 16 July 2020

شبکه المیادین لبنان به نقل از منابعی در بین عشایر عراق، از حمله به ستون نظامی آمریکا در مرکز عراق خبر داد.

این شبکه به نقل از منابع مذکور چهارشنبه گزارش داد که انفجاری حیت عبور ستون نظامی تدارکاتی  نیروهای آمریکا در نزدیکی منطقه «مکشیفیه» واقع در استان صلاح‌الدین عراق (مرکز) رخ داده است.

کانال خبری‌«صابرین‌نیوز» عراق نیز با اعلام این خبر، گزارش داد که که گروه موسوم به «مقاومت اسلامی اصحاب اهل الکهف» مسئولیت این حمله را برعهده گرفته‌ است.

این دومین حمله افراد ناشناس به کاروان تدارکاتی و لجستیکی نیروهای نظامی آمریکا در عراق است. شنبه گذشته منابع عراقی از حمله گروهی که خود را «سرایا ثورة العشرین» می‌نامید، به کاروان نظامی آمریکا در استان دیوانیه عراق خبر دادند. در این حمله، شماری از تجهیزات و تسلیحات آمریکایی در آتش سوخت.

صابرین‌نیوز به نقل از منابع اختصاصی خود گزارش داد که ستون نظامی تدارکاتی آمریکا شامل یازده خودرو بوده که در با بمب‌های کارگذاشته شده در جاده، هدف قرار گرفته است.

هنوز ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا به این خبر واکنشی نشان نداده است. از زمان تصویت طرح اخراج نیروهای خارجی از جمله نظامیان تروریست آمریکا از عراق رد پارلمان این کشور، احساسات ضد آمریکایی در بین گروه‌های سیاسی و مردم عراق بیشتر شده است.

طرح اخراج نیروهای آمریکایی ۱۵ دی ماه گذشته بعد از آن به تصویب قانون‌گذاران عراقی رسید که ارتش آمریکا در اقدامی تروریستی، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه رزمندگان مقاومت به شهادت رساند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار