نماینده، ولی فقیه در استان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موضوعات و مسائلی که پس از انقلاب شاهد احیا آن در جامعه بودیم، احیا جایگاه مناسک مذهبی همچون حج و نماز جمعه در کشور است.
کد خبر: ۸۷۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲ 19 July 2020
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: ائمه جمعه به عنوان فرماندهان قرارگاه فرهنگی در مناطق خود هستند و نگاه حاکمیتی آن‌ها نه تنها در بعد دینی و فرهنگ بلکه باید فراتر از آن باشد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین معارفه مسوول جدید دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه همدان با اشاره به اینکه جایگاه نماز جمعه، یک جایگاه بی‌بدیل است، عنوان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب نهاد امامت جمعه را یک قرارگاه فرهنگی می‌نامند، به معنای احیای جایگاه نماز جمعه و لزوم توجه به آن به خصوص پس از ابلاغ بیانیه گام دوم است.

نماینده، ولی فقیه در استان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موضوعات و مسائلی که پس از انقلاب شاهد احیا آن در جامعه بودیم، احیا جایگاه مناسک مذهبی همچون حج و نماز جمعه در کشور است.

مسوول جدید دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان همدان نیز با بیان اهمیت برگزاری آیین‌های عبادی به صورت اجتماعی، خاطر نشان کرد: نماز جمعه عبادتی جمعی و عمومی است، که همین تجمع باعث دشمن شکن شدن آن شده است و علت هجمه‌ها علیه این نهاد مقدس نیز احساس خطر دشمن از برگزاری آن است.

حجت الاسلام محمد مولایی با تاکید بر لزوم ارتقا سطح کیفی نماز جمعه گفت: فردی که در نماز جمعه شرکت می‌کند باید نسبت به هفته گذشته خود از نظر سیاسی، بصیرتی و عقیدتی و دینی رشد ملموسی را احساس کند.

وی با تقدیر از خدمات حجت الاسلام حسینی، مسوول سابق دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان همدان، عنوان کرد: در کنار تکریم ائمه جمعه سراسر استان، به دنبال آن هستیم تا با کمک اعضا شورای سیاستگذاری در مسیر تحقق قرارگاه فرهنگی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است گام برداریم.

 مسوول سابق دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان همدان نیز اظهار داشت: هدف اصلی ما در تشکیلات نماز جمعه استان، نگاه به سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های ابلاغی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و تعامل با دستگاه‌های مختلف بود.

حجت الاسلام سید صادق حسینی افزود: همدان به عنوان یکی از استان‌های موفق در برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور مطرح است که در ادامه نیز همین گونه خواهد بود.

در این آیین از خدمات حجت الاسلام سید صادق حسینی قدردانی و حجت الاسلام محمد مولایی به عنوان مسوول جدید دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان همدان معرفی شد.

در شرایط عادی و قبل از شیوع کرونا نماز جمعه در ۲۵ نقطه از استان همدان برپا می‌شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار