کد خبر: ۸۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ 02 September 2015

رشت - ایرنا - سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی گیلان، از برگزاری هفته اجتماعی برای نخستین بار در گیلان خبر داد.
[هفته اجتماعی در گیلان برای اولین بار در کشور برگزار می شود]

به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی گیلان اظهار داشت: مسائل اجتماعی دارای گستردگی خاصی است که غفلت از آن می تواند آسیب های مختلفی را در جامعه ایجاد کند و بر این اساس؛ برجسته کردن این موضوعات برای حساس کردن جامعه حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه در تقویم کشورمان روز هفدهم مهرماه به عنوان روز خانواده نامگذاری شده، افزود: این مهم مورد توجه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان قرار گرفته تا با گره زدن مباحث اجتماعی به این روز ، برای اولین بار در کشور مقدمات برگزاری هفته اجتماعی فراهم شود.
دبیر کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی استانداری گیلان یادآور شد: حساسیت و مشارکت دستگاه های اجتماعی و فرهنگی در این موضوع با محوریت قرار دادن خانواده به عنوان هسته اصلی اجتماع، می تواند شرایط تحکیم خانواده را با حساسیت بخشی در جامعه فراهم کند.
وی گفت: با توجه به قرار گرفتن روز خانواده در هفته سوم مهرماه، تصمیم گرفته شد از دهم لغایت هفدهم مهر ماه در گیلان هفته اجتماعی نامگذاری شود تا با تاکید بر مباحث مربوط به خانواده و مسائل اجتماعی؛ گامی در مسیر تولید نشاط اجتماعی در جامعه برداشته شود.
رنجکش ادامه داد: در این هفته می توان با آموزش های مربوط به کاهش آسیب های اجتماعی و دور نمودن نهاد خانواده از ناهنجاری هایی همچون طلاق، اعتیاد، خودکشی و ... اقدامی در کاهش آسیب های اجتماعی انجام داد تا شادابی در جامعه احیاء و نهادینه شود.
وی اضافه کرد: از آنجاییکه یکی از محورهای مهم برنامه ششم توسعه با موضوع توسعه اجتماعی تهیه می شود؛ در طرح ابداعی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان این ظرفیت وجود دارد که برنامه های این هفته در صورت تاثیرگذاری درست به صورت یک طرح ملی در کشور اشاعه پیدا کند.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: در این هفته تلاش می شود تا برای ایجاد نشاط اجتماعی از ظرفیت های موجود در دستگاه های اجرایی استان بهره مند شویم و در این میان نقش سازمان های مردم نهاد پررنگ خواهد بود.ک/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار