استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام تاکید کرد: ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی با ایجاد شهرک صنفی در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار موجب ایجاد ۹۴ کارخانه در استان می‌شود که حداقل ۱۵ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۸۷۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ 22 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: بازگشت سرمایه این صنایع ۳۰ درصد در سال است و سودآوری بسیار بالایی دارد.

وی افزود: در شرکت پی‌پی نیز که اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد برای ۹ هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: ۸۴۰ میلیارد تومان سهم اعتبار استان تنها از محل سیل بود که کمک بسیار بزرگی به توسعه زیرساخت‌ها کرد.

استاندار ایلام گفت: توسعه میادین نفتی از مهران تا دهلران به ایلام، آبدانان، ایوان، چرداول و میمک رسیده است و تداوم آن به ایجاد اشتغال مناسبی برای استان منجر می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی افزود: تقویت چاه‌های گازی در دهلران با ۱۳۰ میلیون یور و ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در میادین نفتی دانان، آبی کردن ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم، اجرای خطوط انتقال آب عین‌خوش و فکه، اتمام طرح گرمسیری و بسیاری طرح‌های بزرگ و کوچک دیگر همگی از اقدامات اخیر دولت در امر سرمایه‌گذاری در استان است.

وی از ایجاد ۲ شهرک تخصصی صنایع پایین‌دستی در استان خبر داد و اظهار داشت: یکی از این‌ها شهرک تخصصی زیر نظر شرکت شهرک‌ها و دولت در جنب پتروشیمی دهلران ایجاد می‌شود و دیگری ایجاد پارک ملی پروپیلن است که با سرمایه‌گذاری ۴۰ درصدی هلدینگ ایرانیان و دیگر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌شود که این مهم تحول بزرگی در جهت توسعه صنعت و ایجاد اشتغالزایی بالا در استان ایجاد خواهد کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار