کد خبر: ۸۷۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 23 July 2020

محمدصادق کریمی کیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات اخیر پیش آمده در زمینه «فاضلاب و آب» در برخی مناطق استان ازجمله غیزانیه و کوی سیاحی اهواز اظهار کرد: توسعه نامتوازن و بی‌توجهی به واقعیت‌های اجتماعی و سیاست‌گذاری‌های اشتباه عامل اصلی بحران‌های اجتماعی است.

وی افزود: ادامه معضلات زیرساختی در حوزه آب و فاضلاب نارضایتی شدید اجتماعی مردم را در خوزستان رقم زد و سلامت و بهداشت را در استان به طور جدی به خطر انداخته است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان تصریح کرد: معضلات زیرساختی مثل آب و فاضلاب بحران‌های اجتماعی را در خوزستان تشدید کرده است.

کریمی کیا بر رسیدگی سریع به مشکلات آب و فاضلاب توسط شرکت آبفای استان در مناطق محروم و حاشیه‌نشین اهواز تأکید کرد و گفت: آبفای خوزستان موظف و مکلف به رسیدگی و رفع سریع به معضلات آب و فاضلاب در مناطق محروم و حاشیه‌نشین است و هیچ بهانه‌ای را برای کوتاهی نمی‌پذیریم.

وی بیان کرد: بخشی از معضلات استان در حوزه زیرساختی و اجتماعی ناشی از کم‌کاری متولیان و سوءمدیریت است که هزینه‌های زیادی را به ما تحمیل کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان افزود: کمبود بودجه برای رسیدگی به مشکلات زیرساختی مثل آب و فاضلاب، بهانه‌ای نخ‌نما و منسوخ شده است و دیگر برای فرار از زیر بار پاسخگویی جواب نمی‌دهد.

کریمی کیا گفت: سیاست‌گذاری نادرست در حوزه اجتماعی، عمرانی و اقتصادی خسارت‌های زیادی را به مردم خوزستان وارد کرده است.

وی یادآور شد: مهاجرت جمعیت، حاشیه‌نشینی، برهم خوردن تعادل اجتماعی – زیست محیطی و پیامدهای فاجعه‌بار زیست محیطی نتیجه نگرش غلط به خوزستان بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: اگر متولیان به وظایف خود به درستی عمل می‌کردند اکنون بخش زیادی از مشکلات خوزستان حل شده بود و ما آن‌قدر با معضلات اجتماعی چندجانبه در خوزستان مواجه نبودیم.

کریمی کیا با انتقاد از تأخیر در رسیدگی به معضلات زیرساختی، یادآور شد: چرا باید بگذاریم کارد به استخوان برسد و هزینه‌های سنگین اجتماعی و سیاسی به ما تحمیل شود تا از خواب غفلت بیدار شویم و تازه یادمان بیفتد که مسئولیتی به دوش ما گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: با متهم کردن یکدیگر معضلات زیرساختی مثل آب و فاضلاب نه حل می‌شود و نه کاری پیش می‌رود، چاره کار در همدلی و همگرایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار