حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد پاسخ داد
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه تعیین جانشین یک امر عقلی و عرفی است و نمی‌توان عدم تعیین جانشین را به پیامبر(ص) نسبت داد، گفت: ۱۳ ذی‌الحجه جبرئیل لقب امیرالمؤمنین را به حضرت علی علیه‌السلام داد و فرمود « سلّموا علی علیّ بإمرة المؤمنین».
کد خبر: ۸۸۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ 04 August 2020

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه تعیین جانشین یک امر عقلی و عرفی است و نمی‌توان عدم تعیین جانشین را به پیامبر(ص) نسبت داد، گفت: ۱۳ ذی‌الحجه جبرئیل لقب امیرالمؤمنین را به حضرت علی علیه‌السلام داد و فرمود « سلّموا علی علیّ بإمرة المؤمنین».

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) با اشاره به روایت نبوی «علی مع الحق و الحق مع علی» اظهار کرد: از برترین اعمال دنیا صلوات فرستادن، آب دادن و داشتن محبت امیرالمؤمنین(ع) است.

وی با بیان اینکه عبادت منحصر به نماز، روزه، دعا و ذکر نیست، افزود: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند وقتی یک کلام حکیمانه و موعظه می‌شنویم و به آن عمل می‎کنیم از عبادت یک سال بالاتر است و ذکر فضائل اهل‌بیت(ع) آنقدر مهم است که پیامبر(ص) فرمودند که مجالس خود را با ذکر علی علیه‌السلام زینت دهید.

کارشناس مذهبی حرم کریمه اهل‌بیت(س) بیان کرد: پیامبر(ص) فرمودند ولایت علی‌بن ابیطالب علیه‌السلام ادامه ولایت خدا و محبت به ایشان عبادت خدا و تبعیت از ایشان واجب الهی است.

وی با اشاره به اینکه خداوند انسان‌ها را بر فطرت الهی خلق کرده و در وجود و ذات هر انسانی اعتقاد به خدا، پیامبر و امام وجود دارد، گفت: امروز ما در فضای مجازی که گروه تشکیل می‌دهیم اگر مدیر گروه بخواهد گروه را ترک کند اخطار می‌دهد که باید فرد دیگری را به عنوان مدیر معرفی کنید و اگر مدیر تعیین نکند گروه از بین می‌رود بنابراین تعیین جانشین یک امر عقلی و عرفی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه خداوند مناسبت‌های ولایی را در این ایام قرار داده است، افزود: نهم این ماه روزی است که درب تمام خانه‌ها بجز خانه امیرالمؤمنین(ع) به مسجد النبی بسته شد، دهم ذی‌الحجه نیز ابلاغ سوره برائت توسط امیرالمؤمنین(ع) در فتح مکه، و بیان حدیث ثقلین و حدیث منزلت انجام شد و ۱۳ ذی‌الحجه جبرئیل لقب امیرالمؤمنین را به حضرت علی علیه‌السلام داد و فرمود « سلّموا علی علیّ بإمرة المؤمنین».

وی با بیان اینکه لقب امیرالمؤمنین مخصوص حضرت علی علیه السلام است و به هیچ فرد دیگری نمی‌توان این لقب را داد، افزود: چهاردهم این ماه روز نزول آیه فدک است که خداوند فرمود « وَ آتِ ذَا الْقُرْبی‌ حَقَّهُ» و پیامبر(ص) به امر خدا فدک را به حضرت زهرا سلام‌الله علیها بخشیدند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه پانزدهم ذی الحجه ولادت امام هادی علیه السلام است، گفت: ما دو یادگار مهم از امام هادی علیه‌السلام داریم که یکی زیارت غدیریه است که بیش از ۳۰ آیه قرآن در آن است و یادگار دیگر زیارت جامعه کبیره است که زیارت بسیار ارزشمندی است و مداومت بر آن مریض‌های زیادی را شفا داده است.

وی با بیان اینکه هجدهم این ماه عید غدیر است و پیامبر(ص) فرمودند که ما عیدی بزرگتر از غدیر نداریم، افزود: شاد کردن دل مؤمنین در این عید ثواب زیادی دارد و انسان هر طور که می‌تواند باید دیگران را شاد کند و عیدی در عید غدیر در برخی روایات صد هزار برابر و در برخی روایات میلیون برابر حسنه محاسبه می‌شود زیرا با این کار بذر محبت و معرفت امیرالمؤمنین(ع) را در دل بچه‌ها می‌کاریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار