مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت :رویکرد اصلی این اداره در برابر کلیه واحدهای تولیدی استان، تعاملی و مشاوره ای بوده و به هیچ عنوان به دنبال مچ گیری از کارخانجات تولید ی نمی باشد.
کد خبر: ۸۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰ 04 September 2015

به گزارش تابناک یزد،محمد حسین ماجدی اردکانی در بازدید از شرکت کاشی برج ،شهرستان اردکان اظهار داشت : قانون سازمان ملی استاندارد ایران، از جمله قوانین با قدمتی است، که در مقاطع زمانی مختلف بر غنای آن افزوده گردیده است، این قانون از سال 1304، با تصویب قانون اوزان و مقیاسها توسط مرکز قانون گذاری وقت به منصه ظهور آمده و کلیه اقداماتی که مسئولین و کارشناسان استاندارد در کلیه مناطق کشور انجام می دهند براساس همین قانون است، وبا وجود اصلاحیه های قبلی، مسئولین فعلی سازمان به دنبال تصویب اصلاحیه جدید آن نیز هستند.

 

وی افزود: طبق بند 4 از ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری وظیفه ما بوده، که براین اساس ،نمونه برداری و بازرسی از واحدهای تولیدی در فواصل زمانی معین صورت می پذیرد.

ماجدی تصریح کرد :مضافاً اینکه طبق دستورالعمل نمونه برداری، روش نمونه برداری و میزان نمونه باید طبق استاندارد ملی مربوط به کالا انجام شده و نمونه برداری برای کالاهای تولید داخل باید از محل تولید، انبار، توزیع و فروش انجام شود.

 

وی ادامه داد: طی بازدید هایی که از واحدهای تولیدی کاشی به عمل آمده است، مشخص شده ،که تولیدکنندگان بهترین تجهیزات خطوط تولید را از کشورهای مطرح اروپایی وارد و در کارخانجات خود مستقر نموده اند ولی متاسفانه به نظر می رسد که واحدهای تولیدی با داشتن بهترین تکنولوژی ها، از ارائه بهترین محصولات به بازار مصرف عاجزند، که دپو شدن، حدود75 میلیون متر مربع کاشی در انبارهای واحدهای تولیدی و توزیعی گواه این نقیصه است . کارشناسان استاندارد یزد، آمادگی کامل دارند، تا به کمک واحدهای تولیدی آماده و نسبت به ارتقاء کیفیت محصولات آنها اقدام نمایند تا منبعد شاهد دپوی بیشتر تولیدات در انبارها نباشیم.

 

مدیر کل استاندارد یزدخاطرنشان ساخت : تقریباً 50 درصد تولید کاشی و سرامیک کشور در استان یزد انجام می شود و صنعتگران این رشته به منظور فائق آمدن بر رکود بازار، اولاً باید خود را از بداخلاقی های تولید و تجارت دور نگه دارند و ثانیاً، با ارایه طرحهای متنوع و تولیدات با کیفیت، فرهنگ گرایش مردم به سوی خرید کالاهای بی کیفیت و ارزان را تغییر دهند.

 ماجدی اردکانی در پایان گفت: از تولیدکنندگان این منطقه عاجزانه درخواست داریم، استاندارد را در راس امور تولیدی خود قرار دهند تا با تولید کالاهای با کیفیت ،وارائه به بازارهای داخل و خارج کشور،شعار((اردکان نگین کویر ایران)) را هر روز پر رنگ تر از دیروز نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار