عصر امروز سوت آغاز رقابت‌های هفته‌ی چهارم لیگ دسته اول در شهرهای مختلف کشور به صدا درخواهد آمد....
کد خبر: ۸۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 04 September 2015

هفته‌ی گذشته‌ی مسابقات، هفته‌ای پرگل از آب درآمد و به‌طور میانگین در هر بازی 2.5 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد. بنابراین می‌توانیم این هفته هم امیدوار باشیم بازی‌های پرگلی را شاهد باشیم. در مهم‌ترین بازی این هفته دو تیم همسایه‌ی نساجی و خونه‌خونه شهراورد شمالی‌های لیگ یک را برگزار خواهند کرد. داماش و شهرداری هم دیگر مصاف شمالی‌های بازی‌های امروز را برگزار خواهند کرد. در یکی دیگر از بازی‌های مهم هم فجر به مصاف مس می‌رود. نگاهی داریم بر بازی‌های این هفته:

نساجی مازندران - خونه‌به‌خونه‌ی بابل

شهراورد قائمشهر و بابل

دو تیم از مازندران بعد از مدت‌ها بار دیگر رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند تا بعد از چند سال باز هم شاهد شهراورد مازندرانی‌های لیگ یک باشیم. نساجی امروز در برابر دیدگان هزاران هوادارش میزبان تیم شهر همسایه‌اش است. این تیم در سه بازی گذشته هنوز موفق به برد نشده‌است و شاگردان آلوس در این بازی مترصد فرصت هستند تا بتوانند اولین برد را به‌ هوادارانشان هدیه دهند. در سوی دیگر میدان اکبر میثاقیان با شاگردان خود حاضر است. میثاقیان فصل قبل به همراه مس آن‌قدر خوب عمل کرد تا نساجی نتواند بعد از سال‌ها به لیگ برتر برسد. خونه‌به‌خونه با برد بازی قبلی خود، با روحیه قدم به این میدان می‌گذارد.

 

فجر سپاسی شیراز – مس کرمان

لیگ برتری‌ها

عادت داشتیم تقابل میان این دو تیم را در لیگ برتر مشاهده‌ کنیم. اما دست روزگار آن‌ها را به این لیگ رسانده و فعلا هم آن‌ها را برای یکی دو سالی ماندگار کرده. فجر در هفته‌ی قبل تا آخرین ثانیه‌ها می‌توانست سه امتیاز با ارزش خارج از خانه را به همراه خود به شیراز ببرد اما در بدترین موقع گل خورد. برخلاف فجر که مساوی کرد، مس در برابر دیگر تیم سابقا لیگ برتری یعنی داماش با حساب 2 – 0 به پیروزی رسید تا برای سفر به شیراز انگیزه‌ی مناسب به بازیکنان تزریق شده‌باشد.

 

مس رفسنجان – فولاد یزد

رکورد عجیب مس

مس در همین ابتدای کار رکورد جالبی از خود به‌جا گذاشته‌است و هر سه بازی قبلی خود را با برد پشت سر گذاشته‌. رفسنجانی‌ها تاکنون  فقط یک بار گلزنی کرده‌اند و یک بار هم دروازه‌ی خود را باز شده‌اند. فولاد یزد هم در این سه هفته در سراشیبی امتیازگیری کرده‌است. این تیم در هفته‌ی اول با سه امتیاز زمین را ترک کرد، در دومین بازی به تساوی رضایت داد و در بازی قبلی خود هم در خانه پذیرای شکست بود. با توجه به این‌که این تیم در اولین بازی خارج از خانه‌ی خود با سماجت یک امتیاز گرفت، نمی‌تواند حریف دست‌و‌پا بسته‌ای برای مس باشد.

 

گل گهر سیرجان – خیبر خرم آباد

گل‌گهر در انتظار برد برابر حریفی هجومی

سیرجانی‌ها هم هنوز در حسرت یک برد باقی مانده‌اند. شاگردان شهبا در بازی قبل در برابر آلومینیوم بندرعباس با دو گل شکست خوردند و اکنون یکی از قعرنشینان لیگ هستند. حریف این هفته‌ی گل‌گهر تیمی هجومی با پتانسیل گل‌زنی بالا است. هرچند خیبر در بازی قبلی خود موفق به گل‌زنی نشد و بدون گل بازی خود را به پایان رساند، اما همین تیم در دو بازی اول خود مجموعا شش گل به ثمر رساند. خیبری‌ها با یک برد و دو تساوی پنج امتیازی هستند.

 

گیتی پسند اصفهان – آلومینیوم هرمزگان

گیتی فقط می‌خورد اما نمی‌زند

ضعف دفاعی گیتی‌پسند در سه بازی قبلی این تیم به خوبی مشهود بود. تروسیان که گویا در فصل نقل و انتقالات فکری به حال این مشکل نکرده‌، با ادامه‌ی همین روند دچار مشکل بزرگی خواهد شد. این تیم در سه بازی چهار بار گل خورد و هنوز نتوانسته هیچ گلی بزند تا با تفاضل منفی چهار و کسب یک امتیاز قعرنشین باشد. آلومینیوم با برد خوبی که هفته‌ی قبل داشته‌ با روحیه‌ی مضاعف‌تر نسبت به حریف خود پا به میدان مسابقه خواهد گذاشت.

 

پارسه تهران – صنعت نفت آبادان

برزیلی‌ها در تهران

پارسه در فصل قبل تا آخرین هفته‌ها مدعی صعود بود اما تاکنون که در این سه بازی به همراه فرشاد پیوس چیزی از خود نشان نداده و از سه بازی خود فقط یک امتیاز کسب کرده‌است. پارسه امروز روز سختی را در پیش دارد. نفتی‌ها هفته‌ی قبل موفق نبودند از امتیاز خانگی خود استفاده کنند و در بازی خود پیروز باشند و این هفته به دنبال این هستند که پارسه را در تهران شکست دهند. بعد از سقوط، صنعت نفت همیشه یکی از مدعی‌های لیگ یک بوده و پارسه امروز باید تمام تلاش خود را بکند تا اسیر تجربه‌ی لیگ برتری نفتی‌ها نشوند.

 

داماش گیلان – شهرداری اردبیل

باز هم شمالی‌ها

به غیر از بازی نساجی – خونه به خونه این دیدار دومین تقابل شمالی‌ها خوهد بود. داماش هم یکی از تیم‌های لیگ است که در کتار خط حمله‌ی خوبش، تاکنوان دفاع مناسبی نداشته. داماش در سه بازی پنج گل دریافت کرده. در حالیکه فقط دو تیم بیشتر از داماش گل‌خورده‌اند. شهرداری هم گویا از هفته‌ی قبل استارت زده‌است. محمد ربیعی که امسال هم بالاسر تیم مانده‌است بهترین فرصت را دارد تا توانایی‌های خود را به معرض نمایش بگذارد. شهرداری فصل قبل با مربیگری ربیعی، تا چند هفته مانده به پایان با بردهای پیاپی حتی در یک هفته به رده‌ی دوم جدول هم رسیده‌بود.

 

ماشین سازی تبریز – آلومینیوم اراک

تقابل مربی‌های جدید دو تیم

نادر دست نشان و غلام‌رضا دلگرم، فصل قبل دو بار با تیم‌های قبلی‌شان رودر روی یکدیگر قرار گرفتند و امروز باز هم این اتفاق خواهد افتاد. ماشین‌سازی در این چند هفته نشان داده به چه اندازه سودای صعود در سر دارد. تبریزی‌ها هر دو بازی خارج از خانه‌ی خود را با برد پشت سر گذاشتند تا خط و نشانی برای سایر تیم‌ها کشیده‌باشند. آلومینیوم اراک هم علی رغم خرج زیادی که در این فصل کرده‌است، هنوز نتوانسته بردی در کارنامه داشته‌باشد. حاصل تلاش‌های این تیم هم در این سه هفته، کسب سه تساوی بوده‌است.

 

نفت مسجد سلیمان – پیکان تهران

پارسال کجا، امسال کجا

این دو تیم در یک فصل قبل همین دیدار را در قالب لیگ برتر برگزار کرده‌بودند و حالا در مسجد سلیمان این بازی و در قالب لیگ یک برگزار می‌شود. پیکان لیگ امسال را مقتدرانه آغاز کرده‌است و با شش گل زده و بدون گل‌خورده اکنون صدرنشین رقابت‌ها است. نفت هم در این سه هفته نتایجی کسب کرد که ذهن را به این سمت می‌برد که امسال هم امیدی به آن‌ها نباید داشته‌باشم. داشتن بازیکنانی با تجربه‌ی لیگ برتر برگ برنده‌ی هر یک از دو تیم در طول فصل خواهد بود.

 

ایرانجوان بوشهر – پاس همدان

بوشهری‌ها دست بجنبانید

بعد از ناپدیدشدن شاهین، به نظر در این فصل هم باید چشم انتظار خداحافظی تیمی دیگر در بوشهر باشیم. ایرانجوان فصل قبل با نداری، تا هفته‌ی پایانی تلاش خود را کرد و در نهایت هم با اختلافی نزدیک حکم ماندن ان‌ها صادر شد. اگر مسئولان بوشهر روش‌های حمایتی از این تیم را آزمایش نکنند، به‌‌زودی خواهیم دید که بوشهری ها هم بدون تیم لیگ یکی خواهند شد. میهمان این هفته‌ی  ایرانجوان، شاگردان داوود مهابادی در پاس هستند. آن‌ها هم هنوز موفق به برد نشده اند و بازی امروز خارج از خانه‌ی آن‌ها فرصتی خوبی خواهد بود تا با یک امتیاز این بازی خود را آماده‌ی بازی خانگی هفته‌ی بعد کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار