تأثیر مثبت شبکه های اجتماعی و حضور مردم در صحنه
وزير صنعت ، معدن و تجارت گفت: مردم در خريد کالا آزادند، اگر سخنان من به خوبي منعکس نشده عذرخواهي مي کنم و به خريداران جسارت نکرده ام. وي گفت: دروغ بستن درباره ثروت من، در شان ما نيست، هيچگاه حتي يک سهم از ايران خودرو ندارم.
کد خبر: ۸۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 04 September 2015

تابناک آذربایجان غربی: محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت با حضور در برنامه تيتر امشب شبکه خبر، در مورد سخنان جنجالي اخيرش گفت: من متن صحبت هاي خودم را پياده کردم و آنچه که در حضور خبرنگاران بيان کردم اين بود که مردم محق هستند و مردم ولي نعمت ما هستند.

به گزارش انتخاب، وي درباره کمپين نخريدن خوردهاي داخلي گفت: کمپين يعني مبارزه سازمان يافته، اگر گروهي بخواهند مبارزه سازمان يافته با توليد داخلي کند، گناه است و هر کسي چنين کمپيني راه بيندازد مغاير منافع ملي عمل کرده است.

وزير صنعت توليد روزانه خودرو در کشور را 4 هزار دستگاه در کشور بيان کرد و گفت: نخريدن خودروي داخلي مغاير با مصالح ملي است.مردم هميشه خودروي داخل را خريده اند ولي راه افتادن اين کمپين با فرمايشات رهبري همخواني ندارد.

نعمت زاده تاکيد کرد: مردم در خريد کالا آزادند، اگر سخنان من به خوبي منعکس نشده عذرخواهي مي کنم و به خريداران جسارت نکرده ام. وي گفت: دروغ بستن درباره ثروت من، در شان ما نيست، هيچگاه حتي يک سهم از ايران خودرو ندارم.

نعمت زاده با تاکيد بر اينکه پارسال با 50 درصد افزايش توليد خودرو در کشور، قطعه سازان 50 هزار نيرو استخدام کردند اظهار داشت: خودروسازي بين 18 تا 19 درصد ارزش افزوده ايجاد مي کند، 3/5 درصد توليد ناخالص داخلي کشور و 12 درصد اشتغال بخش صنعت به خودروسازي اختصاص دارد که همه اينها نشان مي دهد بايد از توليد داخلي و ملي حمايت کرد.

وزير صنعت، معدن و تجارت باز هم تاکيد کرد: بنده با کمپين نخريدن کالاي داخلي مخالف و معتقدم به جاي اين کمپين بايد براي بهبود کيفيت، رضايتمندي مشتري، کاهش قيمت، خريد کالاهاي داخلي و حمايت از توليد ملي کمپين راه انداخت.

نعمت زاده با اشاره به اينکه کيفيت خودروي امروز پايين ، ولي نسبت به سه ماه پيش بهتر شده است ادامه داد: هر چيزي قيمت خودش را دارد، معلوم است کيفيت پرايد با خورويي که 150 سال سابقه دارد يکسان نيست.

وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: من عرض مي کنم که چون مذاکرات هسته اي طول کشيد اثرات آن دير نمايان شد، اينکه امروز قيمت ارز از 1/5 سال پيش کمتر است، بايد پذيرفت اين نرخ طبيعي ارز است و نبايد انتظار داشت نرخ ارز خيلي کمتر شود. الان تورم حد 14 تا 15 درصد است، قبلا واردات ما با ارز مبادله اي بود و اين تفاوت به ضرر توليد داخلي بود، ولي با تک نرخي شدن ارز امروز واردات در مقايسه با توليد داخل مقرون به صرفه نيست.

رشد 9.8 درصدي در بخش معدن و3.7 درصدي تجارت در 5 ماهه اول امسال

بر اساس گزارش ايرنا، وي به رشد 9.8 درصدي در بخش معدن و3.7 درصدي تجارت در 5 ماهه اول امسال اشاره کرد. نعمت زاده در ادامه به 400 هزار ميليارد تومان طرح هاي نيمه کاره اشاره کرد و گفت: اين طرح ها در زمينه نيروي آموزش و پرورش و حوزه هايي از اين دست بوده که دولت بايد درباره آن ها قدم هاي مثبتي بردارد.

وزير صنعت افزود: در دولت آقاي روحاني 7 طرح صنعتي کاملاً دولتي در بخش فولاد داشتيم که با مزايده 80 درصد آن ها را خصوصي شد و البته طر ح هايي هم بوده که صد در رصد خصوصي شده اند.

وي درباره جلوگيري از خام فروشي گفت: اگر خام فروشي داريم دليل آن اين است که مراحل بعدي بهره برداري هنوز راه اندازي نشده است و با راه اندازي خط توليد و بهره برداري از مواد خام تا آخر سال 95 مي توانيم جلوگيري صد در صدي از خام فروشي داشته باشيم.

نعمت زاده تصريح کرد: در دولت يازدهم بيش از 8 هزار واحد توليدي به بهره برداري رسيده که به واسطه آن 100 هزار اشتغال ايجاد شده است و در اين بين بانک صنعت ومعدن سهم بسزايي در گشايش هاي اعتباري داشته است.

وزير صنعت در مورد حوزه مبارزه با قاچاق هم گفت: جلوگيري از قاچاق با حرف پيش نمي رود به اين خاطر مطالعاتي در زمينه چرايي قاچاق صورت داديم و به اين نتيجه رسيديم که در بخش پوشاک طبق آمار بازار در سال گذشته سه ميليارد دلار قاچاق صورت گرفته که البته طبق آمار ما پنج ميليون دلار بيشتر نبوده است.

وي اظهار داشت: دستورالعمل هايي براي جلوگيري از خريد کالاهاي قاچاق توسط صنوف تعيين شده که در صورت اجرا نشدن اين دستورالعمل با متخلفان برخورد صورت مي گيرد.

نعمت زاده درباره مطالبه 1200 ميليارد توماني وزارت صنعت از محل يارانه توليد گفت: هنوز پولي از سمت دولت به ما پرداخت نشده است البته مختصري پرداخت شده که به صادرات اختصاص يافته و مابقي هم طبق قول هايي قرار است که پرداخت شود.

وزير صنعت ، معدن و تجارت گفت: مردم حق دارند که از تاثيرات مذاکرات هسته اي بر صنايع کشور مطلع شوند و براي خريد خودرو تامل کنند.

وي اظهار داشت: دولت براي خروج از رکود اقداماتي همچون تحريک تقاضا در داخل و در صادرات را پيش گرفته است.

وي افزود: در حوزه تحرک تقاضاي داخلي دولت اقدام به افزايش تسهيلات خريد خودرو ، مسکن وکالاهاي بادوام مثل لوازم منزل کرده است ودر حوزه صادرات هم صنعت کشور متاثر از رکود جهاني است و جاي نگراني وجود ندارد.

وزير صنعت از اعلام تصميمات دولت براي تعيين تکليف معوقات دولتي توسط بانک مرکزي خبر داد و گفت: بانکها از ديروز اقدام به ارائه تسهيلات خودرو کردند اما چند ماهي طول مي کشد تا مردم آن را احساس کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار