بر اساس آمار سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۳۸ هزار و ۸۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۹ هزار و ۳۳۱ نفر رسیده است.
کد خبر: ۸۸۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 16 August 2020
استاندار همدان گفت: طبق تاکید رییس جمهوری باید بتوان با کرونا زندگی و سبک زندگی کردن با این ویروس را در جامعه نهادینه کرد.

به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی در نشست اعضای ستاد مقابله با کرونا استان همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه زمان از بین رفتن این بیماری و تولید واکسن مشخص نیست نمی‌توان فعالیت جاری را تعطیل کرد بلکه همه فعالیت‌ها بارعایت پروتکل‌های بهداشتی باید فعال باشد.

وی اضافه کرد: برابر گزارش‌های دریافتی روند انتشار ویروس کرونا در استان همدان کاهشی بوده به گونه‌ای که شمار بستری‌ها حدود یک سوم و افراد مبتلا با تست مثبت دو سوم نسبت به پیک شیوع این ویروس در همدان کاهش داشته است.

استاندار همدان از توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی و پروتکل‌های پیش بینی شده همچنین تلاش کادر درمانی و دستگاه‌های اداری، انتظامی و بازرسی قضایی عضو ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد.

شاهرخی تاکید کرد: وفاق، هماهنگی و همدلی بین عموم مسوولان و خدمتگزاران مردم در دستگاه‌های مختلف مرتبط با موضوع کرونا در روند کاهشی این بیماری در این استان تاثیر مثبت داشته است.

وی از اعضای کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا خواست عوامل موثر در روند کاهشی کرونا در همدان را اطلاع رسانی کرده و همچنان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده به عنوان مهمترین مولفه اثرگذار برای تداوم این روند تاکید کنند.

استاندار همدان تاکید کرد: این روند کاهشی ماحصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمع‌ها بوده و کسی که این سه قاعده را رعایت نکند امکان ابتلای آن به این ویروس زیاد است.

شاهرخی بیان کرد: برابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، کنکور در روز‌های تعیین شده برگزار می‌شود بنابراین باید از تمام امکان و ظرفیت استان برای برگزاری کنکور بدون کوچکترین مشکلی استفاده کرد.

وی ادامه داد: با توجه به ارادت مردم و شیعیان به ائمه معصومین به ویژه امام حسین (ع) مراسم عزاداری برای سیدالشهدا با رعایت پروتکل‌های تدوین شده در ماه محرم برگزار می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه عزاداری نباید در محیط‌های بسته برگزار شود از مسوولان سازمان تبلیغات اسلامی خواست بر نحوه برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت جدی داشته باشند.

شاهرخی اضافه کرد: باید تیم‌هایی را برای نظارت، راهنمایی، تذکر به هیات‌های عزاداری بسیج و در صورت استمرار تخلف بهداشتی با فرد متخلف مطابق قانون برخورد کرد.

وی اظهار داشت: این وهن تشیع، نظام اسلامی و عزاداری برای امام حسین (ع) است که با وجود تاکید رهبر فرزانه انقلاب و دیگر علما بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هیات یا افراد خودسر به این موضوع بی توجه باشند در حالیکه حفظ سلامت مردم خط قرمز ما است.

بر اساس آمار ظهر روز جمعه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۳۸ هزار و ۸۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۹ هزار و ۳۳۱ نفر رسیده است.

به گفته سیما سادات لاری، از دیروز تا امروز ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۷۳ نفر از آن‌ها بستری شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار