کد خبر: ۸۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 05 September 2015
قطار حومه تهران ـ کرج ـ هشتگرد با حضور وزير راه و شهرسازي راه اندازي شد.

اين پروژه، داراي 6 رام به طول 74 کيلومتر در مسير تهران ـ هشتگرد است. پروژه‌هاي سالن انتظار، سکوي مسافر و پارکينگ پارک سوار ريلي ايستگاه کرج ـ هشتگرد نيز در اين آيين به بهره‌برداري رسيد.

وزير راه و شهرسازي در حاشيه بازديد از گروه شرکت‌هاي لکوموتيوسازي در استان البرز گفت در اجراي پروژه‌ها در تلاش براي بهره‌مندي همزمان از خدمات تامين مالي و توليد به طور همزمان هستيم. مهندس عباس آخوندي‌، افزود: در اکثر پروژه‌هاي اجرايي دولت، شرط ما با هرکس که وارد مذاکره مي‌شود، آن است که تامين مالي نيز داشته باشد. وي اضافه کرد: با توجه به مساله تامين مالي درحوزه صنايع مختلف، بايد به سمت مدل‌هايي پيش رويم که توليدکننده‌ها قدرت تامين مالي داشته باشند و بتوانند کشنده‌هاي خود را به صورت اجاره به شرط تمليک در اختيار بهره برداران قرار دهند. تا از اين طريق ميزان سرمايه ثابت اوليه مورد نياز بهره برداران کاهش يابد.

وزير راه و شهرسازي تاکيد کرد: لکوموتيوهاي برقي به لحاظ سرعت، قدرت، ايمني و حفظ محيط زيست داراي مزيت هستند که چند پروژه بزرگ در اين زمينه داريم. ‏

‏* ايجاد 13هزار کيلومترخطوط ريلي ‏

‏ وزير راه و شهر سازي در جمع کارکنان شرکت لکوموتيوسازي در استان البرز با تاکيد بر اين که راه آهن و توسعه آن، مسير آينده شهرهاي کشور است و کلانشهر‌ها چاره‌اي جز تجهيز شدن به سيستم ريلي ندارند، گفت: براي ايجاد 13 هزار کيلومتر خطوط جديد ريلي در کشور برنامه‌ريزي مي‌کنيم. آخوندي افزود: اين سيستم ريلي بايد در داخل شهرها و حومه آنها تقويت شود و درحوزه بار نيز حمل ونقل سبز از جهت رعايت مسايل زيست محيطي مورد توجه قرار گيرد.

او با اشاره به تردد روزانه 170 هزار خودرو در آزاد راه کرج ـ تهران، گفت: با انتقال بخش قابل توجهي از حمل و نقل به راه آهن در بحث سلامت، ايمني، وقت مردم و سرعت اين صنعت تحول بزرگي ايجاد مي‌شود. وي گفت: برقي کردن خطوط هم مهم است که تهران ـ مشهد، تهران ـ تبريز بايد به ترتيب برقي شود و کارايي سيستم افزايش يابد و سرعت را به حداقل 200 کيلومتر برسانيم.

آخوندي اضافه کرد: درحوزه نيروي کشش برآورد ما حداقل نياز به 1400 لوکوموتيو است که بايد 800 لکوموتيو داشته باشيم که اميدواريم مدل اجاره را دراين زمينه اجرايي کنيم. ‏
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار