گزارش تابناک خوزستان از دوره های فنی و حرفه ای ویژه معتادان متجاهر در کمپ کرامت؛
برای بازگشت دوباره یک فردی که در دامن اعتیاد گرفتار شده است، علاوه بر صیانت و درمان بایستی شرایطی برای اشتغال و بازگشت آبرومندانه به جامعه فراهم شود. یکی از افدامات مناسب در این زمینه ایجاد مراکز کارآفرینی برای این افراد است.
کد خبر: ۸۹۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱ 24 August 2020

 

معتاد بیش از انکه فردی طرد شده باشد، فردی بیمار و نیازمند درمان است. نگاه جامعه نسبت به افراد معتاد نیازمند تغییر است. برای اینکه فرد بیمار بتواند به سلامت از این دوره عبور کند، نیازمند توجه و حمایت است.

برای بازگشت دوباره یک فردی که در دامن اعتیاد گرفتار شده است، علاوه بر صیانت و درمان بایستی شرایطی برای اشتغال و بازگشت آبرومندانه به جامعه فراهم شود. یکی از افدامات مناسب در این زمینه ایجاد مراکز کارآفرینی برای این افراد است.

معاون اجتماعی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به تفاهم نامه ایجاد شده بین سازمان بسیج و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: این کمپ در زمینی به مساحت 5 هکتار در پادگان شهید فرجوانی با هدف جمع آوری، درمان، صیانت و اشتغال معتادان متجاهر مشمول ماده 16 و با همت سپاه ولیعصر(عج) خوزستان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد استان خوزستان به عنوان بزرگترین کمپ معتادان متجاهر استان خوزستان راه اندازی شده است.

محسن حویزه افزود: این اردوگاه با تعامل و مشارکت دستگاه ها و نهادهای نظیر استانداری خوزستان، دانشگاه علوم پزشکی اهواز، سازمان بهزیستی استان خوزستان،  سازمان فنی و حرفه ای استان خوزستان و شهرداری اهواز آماده شده و ظرفیت پذیرش 400 نفر از معتادان متجاهر را در طول سال دارد.

به گزارش تابناک خوزستان دبیر قرارگاه جوادالائمه سپاه ولیعصر(عج) با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با شناسایی آسیب های اجتماعی متجاهر گفت: طی تفاهم نامه منعقده فی مابین سازمان بسیج با ستاد مبارزه با مواد مخدر برای ریشه کن کردن این پدیده شوم اجتماعی کمپ معتادان متجاهر راه اندازی شده است.

وی افزود: این اردوگاه شامل دو فاز درمان و مهارت آموزی با امکاناتی نظیر درمانگاه، آسایشگاه سالن غذاخوری و سالن های تخصصی مهارت افزایی فنی و حرفه ای آماده بهره برداری می باشد.

 معاون اجتماعی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با یادآوری فرایند درمان، صیانت از معتادان و خانواده های شان، ارائه آموزش های لازم فنی و حرفه ای و آموزش مهارت های زندگی به افراد بستری شده گفت: زمان برگزاری آیین افتتاحیه اردوگاه کرامت با حضور مسئولین کشوری و استانی در هفته ی دولت خواهد بود

____________________________________________________________________________________

*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان     *سردبیر: سمیه همت پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار