کیومرث پوررستمی با اشاره به نزدیک شدن به فصل پاییز و افزایش تقاضای مردم برای خرید واکسن آنفلوآنزا اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تقاضای جهانی برای واکسن آنفلوآنزا بسیار بالا است و در این زمینه در سال حساسی قرار داریم.
کد خبر: ۸۹۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 26 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: سازمان غذا و دارو در حال تلاش برای واردات این واکسن به اندازه نیاز کشور است و به محض ورود هر محموله، بر اساس اولویت بندی صورت گرفته توزیع آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ممکن است واردات این واکسن پاسخگوی کامل نیاز کشور در فصول سرد نباشد، تصریح کرد: بر این اساس بنا شده این واکسن اول بین کادر بهداشت و درمانی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به کار بوده و در صف اول مقابله با کووید ۱۹ قرار دارند توزیع شود.

پوررستمی توضیح داد: در مرحله بعد اولویت تزریق این واکسن با کسانی است که از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌برند سپس در داروخانه‌ها برای خرید عموم مردم صورت توزیع می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با واردات این واکسن به کشور به زودی توزیع آن در جامعه هدف اول، دوم و سوم آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار