به گفته حسن کرمی نور نماز ظهر عاشورا باید در فضای باز برگزار شود و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری برای نمازگزاران و همه افراد شرکت‌کننده در آیین نماز الزامی است.
کد خبر: ۸۹۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 26 August 2020
معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: نماز ظهر عاشورا، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مسجد جامع شهر همدان اقامه می‌شود.

به گزارش ایرنا، کرمی نور اعلام کرد: نماز ظهر عاشورا با رعایت شرایط اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مسجد جامع همدان به امامت نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان برگزار می‌شود.

به گفته وی نماز ظهر عاشورا باید در فضای باز برگزار شود و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری برای نمازگزاران و همه افراد شرکت‌کننده در آیین نماز الزامی است.

معاون ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه استفاده از سجاده و مهر شخصی برای نمازگزاران ضروری است، افزود: کنترل تردد و ورود و خروج جهت جلوگیری از تجمعات بوسیله مسوولان برگزاری انجام می‌شود.

کرمی نور اظهار داشت: از دیگر تدارکات لازم برای اجرای این فریضه، گندزدایی در ورودی و سطوح مشترک محل‌های برگزاری، قبل و بعد از مراسم توسط مسوولان برگزاری است و امکانات ضدعفونی دست شرکت کنندگان در این آیین نیز فراهم شده است.

همدان دارای ۲ هزار و ۳۰۰ هیات ثبت شده و ۷۰۰ هیات غیر رسمی است و همه ساله نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی در میدان اصلی شهر همدان برگزار می‌شد.

نماز جمعه از ۲ هفته گذشته در همدان دایر شده و در ۲۰ نقطه استان که شرایط زرد و نارنجی کرونایی دارند، اقامه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار