مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران اعلام کرد: نماز ظهر عاشورا در تمامی شهرستانها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 30 August 2020

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران اعلام کرد: نماز ظهر عاشورا در تمامی شهرستانها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمد انتظاری شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم مازندران در روزهای اخیر نشان دادند که به رعایت پروتکل های بهداشتی برای عزاداری ماه محرم پایبند هستند.

وی گفت: بررسی ها نشان می‌دهد که در تمامی اماکن مذهبی استان از جمله مساجد شاهد رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بوده ایم که به معنای درک درست مردم مازندران از شرایط کرونایی و اهمیت به سلامت دیگران است.

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران اظهار داشت: بر اساس تایید ستاد ملی مقابله با کرونا و با هماهنگی ستاد استانی و دانشگاه علوم پزشکی و همچنین نمایندگی ولی فقیه در استان نماز ظهر عاشورا در تمامی شهرستان های استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا می شود.

انتظاری تاکید کرد: با وجود اینکه حضور در عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) برای همه شیعیان و مشتاقان آن امام یک فریضه قلبی است ، اما نباید از یاد برد که مازندران و کشور در چه شرایطی قرار دارد و لزا رعایت حداکثری فاصله گذاری اجتماعی بر همه تکلیف است.

وی استفاده از ماسک ، دستکش و رعایت فاصله بیش از یک متری را در نماز ظهر عاشورا الزامی دانست و گفت: نباید با سهل‌انگاری در مقابل ویروس کرونا خسارات جانی و مالی بشتری را ایجاد کرد.

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه همچنین افزود: برپایی نماز ظهر عاشورا ارتباطی با نماز جمعه نخواهد داشت و در حال حاضر نماز جمعه در استان برگزار نمی‌شود تا اینکه تصمیم جدیدی اتخاذ شود.

مازندران از اول اسفند ماه با شناسایی ۲ بیمار مشکوکی که سفر به قم داشتند به صورت رسمی به مناطق آلوده به کرونا پیوست که علاوه بر تعطیلی مراکز آموزشی و برخی کسب و کارها، منجر به جلوگیری از برگزاری نماز جمعه نیز شد.

اکنون هفتمین ماه از شیوع ویروس کرونا در استان مازندران به سر می بریم و طبق آخرین گزارش ستاد مقابله با ویروس کرونا کل استان در شرایط قرمز به سر می برد.

بر اساس گزارش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران ، در مجموع در ۴۷ نقطه این استان نماز جمعه برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار